عصر خودرو

تعداد سفارشات ایرباس و بوئینگ در سال ۲۰۱۵

عصر بازار- گاردین از تعداد سفارشات خرید هواپیمای ایرباس و بوئینگ در سال ۲۰۱۵ میلادی گزارش داد.

تعداد سفارشات ایرباس و بوئینگ در سال ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، شرکت هواپیمایی «ایرباس» سال گذشته میلادی رقابت تنگاتنگی را با رقیب سنتی خود یعنی «بوئینگ» داشت و سفارشات این شرکت به بیش از 1000 فروند هواپیما رسید.

    در همین حال، این غول هواپیمایی فرانسه اعلام کرد که 57 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است و سفارشات این شرکت در سال 2015 میلادی به یکهزار و 36 فروند هواپیما رسید و ارزش آنها بیش از یک تریلیون دلار است، ضمن اینکه این مقدار فروش می تواند روند تولید این شرکت را برای یک دهه تضمین کند.

    همچنین «بوئینگ» رقیب «ایرباس» در سال 2015 میلادی 762 فروند هواپیما به ارزش 125 میلیارد دلار تحویل مشتریان خود داده، این در حالی است که ایرباس 635 فروند به ارزش 91.6 میلیارد دلار تحویل داده است.

    این در حالی است که هر دو شرکت «ایرباس» و «بوئینگ» در سال گذشته میلادی به دلیل کاهش تقاضا در بازار هواپیمایی با کاهش چشمگیر سفارشات روبرو شدند. همچنین شرکت هواپمایی «ایرباس» در سال جاری میلادی قبول سفارشات «سوپرجامبوم A380» را در دستور کار خود قرار داده است.

    در همین حال، برخی گزارش‌های دیگر از رسانه‌های بین المللی نیز حاکی از آن است که ایران با خرید 118 فروند هواپیما از شرکت «ایرباس» موجب افزایش سهام این شرکت در بورس اروپا شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها