عصر خودرو

وزیر دارایی فرانسه:

کرونا رشد اقتصادی فرانسه را به زیر یک درصد می‌رساند

عصر بازار- وزیر دارایی فرانسه با اشاره به تاثیرات ویروس کرونا، از احتمال کاهش رشد اقتصادی این کشور در ۲۰۲۰ میلادی به زیر یک درصد خبر داد.

کرونا رشد اقتصادی فرانسه را به زیر یک درصد می‌رساند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، برونو لومر گفت: فرانسه پیش از این، رشد 1.3درصدی را برای سال میلادی جاری در تولید ناخالص داخلی پیش بینی کرده بود اما تاثیر ویروس کرونا بر رشد این کشور شدید خواهد بود و چند دهم در تولید ناخالص داخلی اثر خواهد گذاشت.

    او همچنین خواستار بسیج عمومی در اروپا علیه ویروس کرونا برای کاهش تاثیرات اقتصادی این بحران بهداشتی شد و تاکید کرد: اروپا باید علیه ویروس کرونا بسیج عمومی تصویب و روی یک برنامه بهبود شامل اقدام‌های مالی، بودجه و کاهش مالیات کار کند تا بتوانیم با اتمام این بحران اپیدمیولوژیک ماشین اقتصاد را دوباره راه‌اندازی کنیم. 

    لومر اضافه کرد: اروپا در مقابل مسوولیت‌های خود قرار دارد و باید اثبات سودمندی و اثربخشی سیاسی خود را ارائه کند. بنابراین از اروپا انتظار یک پاسخ قوی، گسترده و هماهنگ را دارم.

    او گفته که به همتایان اروپایی‌اش در نشست آتی وزرای دارایی اروپا که در روز 16 مارس برگزار می‌شود، مجموعه اقدام‌های اقدامات مالی و بودجه ای که به آنها امکان تعریف یک برنامه عظیم احیای اروپایی را می دهد پیشنهاد خواهد کرد.

    وزیر دارایی فرانسه، پیش تر، ویروس کرونا را «تغییردهنده بازی» خوانده و تاکید کرده بود: ما باید همه پیامدهای این بیماری را مد نظر داشته باشیم و آن را بسیار جدی بگیریم. شیوع ویروس کرونا اوضاع جهانی سازی را تغییر می دهد و این زنگ خطری برای اقتصاد جهانی است.

    سه شنبه هفته گذشته/13اسفند(سوم مارس) وزیران دارایی هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه 7(جی7) در مورد آثار شیوع ویرس کرونا بر رشد اقتصادی، با یکدیگر به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

    به تازگی، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) - سازمان بین المللی تصمیم گیرنده اقتصادی مستقر در پاریس - با هشدار درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی اعلام کرد که رشد اقتصادی جهان در سال 2020 با کاهش نیم درصدی در مقایسه با پیش بینی قبلی، 2.4 درصد خواهد بود که پایین ترین شاخص رشد اقتصادی جهان از زمان بحران مالی 2009-2008 میلادی محسوب می‌شود.

    برچسب ها