عصر خودرو

سه شنبه ۱۳ بهمن؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز سه‌شنبه ۹۴.۱۱.۱۳ در بازار برق بورس انرژی ۵۵۰ مگاوات برق به ارزش ۴ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات تغییری نداشت و ثابت باقی ماند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت، مشاهده می‌شود؛ روند قیمت باز هم در محدوده 330,000 ریال متوقف شده و موفق به نزول به زیر آن نشده است. این چندمین بار است که در طول این ماه قیمت پس از رسیدن به این محدوده متوقف می‌شود و قادر به کاهش بیشتر نیست. به نظر می رسد قیمت مذکور برای نیروگاه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است که تا به امروز حاضر به فروش برق خود زیر این قیمت نشده‌اند.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، قیمت‌ها مانند روز گذشته به ثبت رسید، نکته قابل توجه افزایش حجم تقاضا نسبت به روز گذشته بود که منجر به افزایش حجم و ارزش معاملات شد، البته همچنان به طور کل حجم عرضه در بازار بیشتر از تقاضا می‌باشد.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13941124 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941124 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی نزولی آغاز کرده و در اواسط دوره شیب صعودی به خود گرفته و در انتهای دوره باز هم شیب نزولی به خود گرفته و در محدوده 330,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ روندی نزولی بوده که در انتهای دوره در محدوده 359,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 291 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 13.11.1394 با 100 مگاوات می‌باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها