عصر خودرو

جزییاتی از آخرین عرضه اولیه بورس در سال ۹۸

عصر بازار- هرچند عرضه‌های اولیه پتروشیمی آریا ساسول، شرکت‌های زیر مجموعه شستا، صباتامین و شرکت‌های دانش بنیان توسط مقامات مسوول اعلام شده که در برنامه آینده بورس وجود دارد اما فعلا تنها نمادی که اطلاعیه آن در فرابورس درج شده، آریا ساسول است.

جزییاتی از آخرین عرضه اولیه بورس در سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تجارت‌نیوز، هرچند عرضه‌های اولیه پتروشیمی آریا ساسول، شرکت‌های زیر مجموعه شستا، صباتامین و شرکت‌های دانش بنیان توسط مقامات مسوول اعلام شده که در برنامه آینده بورس وجود دارد اما فعلا تنها نمادی که اطلاعیه آن در فرابورس درج شده، آریا ساسول است.

    پس از وقفه عرضه اولیه بورسی از آبان تا بهمن ماه امسال، چهار عرضه اولیه در بهمن ماه امسال و سه عرضه اولیه تاکنون در اسفند ماه انجام شده است. آخرین عرضه اولیه مربوط به عرضه اولیه شگویا بوده است.

    در همین حال به نظر می‌رسد عرضه اولیه دیگری در هفته جاری انجام شود.

    15 اسفند ماه امسال با درج اطلاعیه شرکت پلیمر آریا ساسول در فرابورس سهامدران می‌توانند منتظر چهارمین عرضه اولیه اسفند ماه امسال باشند.

    در مورد عرضه اولیه آریا امیر هامونی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما، گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال عرضه‌های اولیه پتروشیمی آریا ساسول، شرکت‌های زیر مجموعه شستا، صباتامین و شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم. پیشتر گفته شده بود پلیمر آریاساسول بورسی شد. آریاساسول با نماد «آریا» در بازار دوم فرابورس درج شد. گفته شده احتمالا سهام پتروشیمی آریاساسول پیش از سال جدید عرضه می شود.

    مدیرعامل فرابورس ادامه داد: با توجه به موج افرادی که تازه وارد بازار سرمایه می‌شود باید از تخصص لازم برای ورود به بازار سرمایه برخوردار باشند و نباید ورود به بازار سرمایه را به عنوان شغل دوم در نظر بگیرند.

    هامونی افزود: ما با توجه به زیرساختها، بازار را مدیریت می‌کنیم، اما افراد باید به سطحی از سواد مالی کافی برسند و وقت و اگاهی کافی برای حضور در بازار بورس داشته باشند.

    وی ادامه داد: مردم باید از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری وارد بازار شوند و به فضای مجازی اطمینان نکنند و از افراد متخصص دارای مجوز از سازمان بورس استفاده و مشاوره برای حضور در بازار بگیرند.

    مدیرعامل فرابورس بیان کرد: باید فرهنگ سهامداری را گسترش دهیم و از این بازار ثروت افرینی کنیم و با نگاه بلندمدت در بازار و با کمک دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان بورس بهترین فرصت برای همه و برای اقتصاد ایران رقم بخورد.

    برچسب ها