عصر خودرو

امیر عباس کنی پدر علم تکنیکال ایران

روند صعودی بازار ۳ سال و نیم دیگر ادامه دارد/ پتانسیل رشد شاخص تا ۱۴۴ هزار واحد

عصر بازار- به این دلیل که قدرت اولیه حرکت بازار به سمت بالا بسیار قوی بوده است، روند مثبت شاخص بورس ۳ سال و ۴ ماه تا ۳ سال و ۶ ماه دیگر ادامه دارد. در واقع قدرت اولیه حرکت شاخص تعیین کننده مدت زمان روند شاخص نیز هست که این امر اکنون بیانگر بلند مدت بودن روند مثبت است.

روند صعودی بازار ۳ سال و نیم دیگر ادامه دارد/ پتانسیل رشد شاخص تا ۱۴۴ هزار واحد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲:۰۰

    امیرعباس کنی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «عصربازار» با اشاره به اینکه بازار از یک ماه گذشته تغییر جهت داده است، افزود: نقطه تغییر جهت بازار مشهود بود و مشخص بود که بازار در حال تغییر جهت به سمت روند صعودی است. اما نکته پر اهمیت در این میان شدت و قدرت حرکت رو به بالای شاخص است. همچنین بازار به‌جز شاخص در حجم معاملات هم رشد قابل توجهی داشته و نسبت به قبل از تغییر جهت حجم معاملات 20 برابر شده است.
    وی ادامه داد: افزایش حجم معاملات به معنی افزایش افراد وارد شده به بازار است که خرید و فروش سهام را رونق می‌دهد. این امر را می‌توان در معاملات روز گذشته بازار مشاهده کرد.
    به گفته کنی، بازار قطعا روند مثبت را ادامه خواهد داد و به 89 هزار یا 90 هزار واحد رسید. همانطور پیش تر نیز پیش‌بینی کرده بودم و تجربه نشان می‌دهد شاخص بورس به 89 هزار واحد خواهد رسید و کمی بیشتر از این میزان هم می‌شود.
    پدرعلم تکنیکال ایران با بیان اینکه روند مثبت شاخص بورس 3 سال و 4 ماه تا 3 سال و 6 ماه دیگر ادامه دارد، بیان کرد: به دلیل اینکه قدرت اولیه حرکت بازار به سمت بالا بسیار قوی بوده است، مدت زمان روند مثبت هم طولانی خواهد بود. در واقع قدرت اولیه حرکت شاخص تعیین کننده مدت زمان روند شاخص نیز هست.
    این فعال پر سابقه بازار وضعیت بازار را بول مارکت یا گاوی توصیف و اضافه کرد: تا سه سال و نیم آتی روند مثبت ادامه دارد. پس از این اگر شاخص بتواند بین 3 هزار تا 5 هزار واحد بالاتر برود، طی مدتی نوسان دارد. اما خط مقاومت آن روی 89 هزار واحد باقی خواهد ماند. پس از گذشت این مدت شاخص آزاد می‌شود و به سمت 144 هزار واحد حرکت می‌کند. در واقع این ایده‌آل‌ترین حالت آینده بازار است.
    وی در ادامه گفت: اما اگر شاخص به 89 هزار واحد برسد و بالاتر نرود، در یک مدت زمانی 9 ماهه روند نوسانی را خواهد داشت تا زمینه ساز صعود تا 144 هزار واحد را فراهم سازد.
    کنی همچنین به سهام‌داران توصیه کرد: سهام‌داران در روند صعودی بازار به دقت گروه‌های مختلف را رصد کنند و منتظر باشند تا مشاهده کنند کدام گروه در چه زمانی شروع به افزایش می‌کند. همچنین از احساسات دوری و خرید و فروش بی‌مورد انجام ندهند. به این ترتیب عجله هم در فروش سهام نداشته باشند.
    پدرعلم تکنیکال ایران معتقد است: بازار هیچ گاه دیگر به وضعیت کنونی باز نخواهد گشت و تنها راه رشد اقتصادی کشور صنعتی شدن است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها