عصر خودرو

هلدینگ آلفابت، ارزشمندترین شرکت سیلیکون ولی شد

عصر بازار- شرکت هلدینگ آلفابت به عنوان مالک اصلی شرکت گوگل با پشت سر گذاشتن شرکت اپل، به عنوان ارزشمندترین برند و شرکت در سیلیکون ولی نام گرفت.

هلدینگ آلفابت، ارزشمندترین شرکت سیلیکون ولی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، سال ها بود که این دو رقیب با هم در رقابتی تنگاتنگ بودند و طی این سال ها اپل اجازه برتری به هیچ شرکتی را نداد. اما در سال جاری، شرکت آلفابت توانست از اپل سبقت بگیرد و به عنوان ارزشمندترین شرکت در سیلیکون ولی نامیده شود.

    بر اساس این گزارش، شرکت آلفابت گزارش عملکرد خود را منتشر کرد و با اعلام افزایش میزان فروش و سود ناشی از پروژه ها، توانست تاج پادشاهی را در سیلیکون ولی به سر بگذارد.

    این در حالی است که، قیمت سهام شرکت آلفابت در آخرین ساعات معاملاتی با رشد 9.4 درصدی همراه شد .

    بر این اساس، شرکت اپل نیز در سال 2011 میلادی با پشت سر گذاشتن رقیب خود، اکسون موبیل، به عنوان ارزشمندترین شرکت نام گرفت در حالی که در سال 2016 میلادی این رتبه به آلفابت تعلق گرفت.

    سال گذشته، مدیر عامل اجرایی این شرکت لری پیج، با برنامه ای مدون علاوه بر سرمایه گذاری های متنوع در بخش های هوش مصنوعی، ماشین های خودکار، بهداشت و اینترنت پر سرعت سعی در تمرکز بر روی سایت رسمی این شرکت بوده است.

    افت رشد اقتصادی در چین یکی از عوامل اصلی برای عقب ماندن شرکت اپل بود. کاهش میزان فروش در این کشور و کاهش میزان تولیدات موجب شد، اپل در این میان ضرر زیادی را متوجه شود. این شرکت برای نخستین بار در 15 سال گذشته شاهد کاهش میزان درآمد خود بود در حالی که میزان فروش شرکت آلفابت با رشد 16 درصدی در سال جاری رو به رو بود.

    جان آلسون، تحلیل گر اقتصادی موسسه ادوارد جونز در این خصوص اظهار داشت: هسته تجاری آلفابت بسیار سلامت است و این مسأله مهمی برای سرمایه گذار است و می تواند اعتماد مصرف کننده و سرمایه گذار را جلب کند.

    قیمت سهام شرکت آلفابت در روز گذشته 770 دلار معامله شد در حالی که در ساعات معاملاتی امروز 843 دلار به فروش رفت و میزان سرمایه این شرکت به 550 میلارد دلار رسید.

    درآمد سه ماهه چهارم منتهی به دسامبر 2015 این شرکت با رشد 19 درصدی به 17.3 میلیارد دلار رسید در حالی که رتبه با ارزش ترین شرکت ها به این ترتیب تغییر کرد. رتبه اول به شرکت آلفابت رسید، رتبه دوم، اپل، رتبه سوم مایکروسافت، رتبه چهارم فیس بوک و رتبه پنجم به آمازون تعلق گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها