عصر خودرو

فولادمبارکه محصولاتش را به داخلی‌ها گران‌تر می‌فروشد

موسوی‌لارگانی: قیمت بالای محصولات فولاد مبارکه، سبب افزایش واردات می‌شود

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تفاوت قیمت فروش داخلی فولاد مبارکه با صادرات این شرکت گفت: قیمت بالای محصولات فولاد مبارکه، سبب افزایش واردات فولاد به کشور می‌شود چراکه در حال حاضر واردات برای تولیدکنندگان به صرفه‌تر است.

موسوی‌لارگانی: قیمت بالای محصولات فولاد مبارکه، سبب افزایش واردات می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به طرح‌های توسعه شرکت فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری فاینانس شرکت‌های ایتالیایی اظهار داشت: بدون شک در حال حاضر که ظرفیت تولید پائینی در کشور داریم و نمی‌توانیم تولیدات داخلی را به فروش برسانیم و واردات از چین با قیمت بسیار پائین‌تر وارد می‌شود، این سرمایه‌گذاری چندان به صلاح نیست.

    وی افزود: از سوی دیگر این سرمایه‌گذاری فاینانس به حساب می‌آید؛ همه می‌دانند کشورهای خارجی به‌دنبال آن هستند که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، آن‌ها به صورت حساب‌شده وارد کار می‌شوند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شرکت‌های اروپایی در این زمینه بی‌گدار به آب نمی‌زنند و برای سرمایه‌گذاری‌های خود برنامه‌ریزی‌های مهمی می‌کنند، بیان کرد: همه می‌دانند که دل آن‌ها برای ما نسوخته و در جایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که برایشان سوددهی داشته باشد.

    وی ادامه داد: در صورتی که این سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد اما نتوانیم زمینه مصرف آن را فراهم کرده و با کشور چین و یا تولیدکنندگان دیگر که با قیمت پائین‌تر فولاد را صادر می‌کنند، رقابت کنیم، نوع کار، صحیح نخواهد بود.

    موسوی‌لارگانی با اشاره به مشکلات تفاوت قیمت محصولات عرضه شده فولاد مبارکه به بازار داخلی و بازار خارجی تصریح کرد: مشکل کنونی ما این است که فولاد مبارکه قیمت محصولات خود را به داخل با تفاوت بسیار زیادی نسبت به قیمت خود به کشورهای خارجی ارائه می‌کند و اگرچه شاید این حرکت به دلیل ارزآوری آن صورت می‌گیرد اما تفاوت این قیمت‌ها قابل مقایسه نیست.

    وی ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه محصولات صادراتی خود به کشورهای خارج را با قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌کنند اما این محصولات را به تولیدکنندگان داخل گران‌تر می‌دهد که این اتفاق صحیح نیست.

    نماینده مردم فلاورجان در مجلس درباره آثار این اتفاق افزود: این اتفاق سبب شده با وجود اینکه تعرفه واردات فولاد در حال حاضر 26 درصد بوده و این تعرفه، سبب افزایش رقم فولاد وارداتی می‌شود، با این حال، هنوز هم برای تولیدکننده داخلی به صرفه‌تر این باشد که نیازهای خود را از واردات تأمین کند.

    وی خاطرنشان کرد: در واقع به‌دلیل قیمت‌های بسیار بالای محصولات فولاد‌مبارکه، واردات از کشورهای دیگر برای تولیدکنندگان مناسب‌تر از خرید از محصولات فولاد مبارکه است.

    موسوی‌لارگانی با اشاره به سخنان روز گذشته مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و انتقادات وی از واردات فولاد در کشور خاطرنشان کرد: در واقع به‌نظر من فولاد مبارکه با اقدامات افزایش قیمت خود در داخل، به مسئله افزایش واردات دامن می‌زند و سبب می‌شود که شرکت‌های داخلی از فولاد وارداتی استفاده کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها