عصر خودرو

اتحادیه اروپا ۱۰ میلیون پوند برای مقابله با ملخ صحرایی اختصاص داد

عصر بازار- اتحادیه اروپا ۱۰ میلیون پوند برای مقابله با ملخ صحرایی که مخرب‌ترین آفت در بخش کشاورزی بوده و امنیت غذایی کشورها را تهدید می‌کند، اختصاص داد.

اتحادیه اروپا ۱۰ میلیون پوند برای مقابله با ملخ صحرایی اختصاص داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، اتحادیه اروپا اعلام کرد که 10 میلیون پوند دیگر برای مقابله با گسترش ملخ صحرایی اختصاص دادند.

    اتحادیه اروپا اختصاص این اعتبار را با هدف جلوگیری از اثرات مخرب این آفت و امنیت غذایی تخصیص داده است.

    اتحادیه اروپا معتقد است اگر این ملخ‌ها پیش از این توسعه یابد عواقب ناگواری برای امنیت غذایی منطقه آفریقا خواهد داشت که در حال حاضر 27 و نیم میلیون نفر جمعیت آن از ناامنی شدید غذایی رنج می‌برند و حداقل 35 میلیون آنها در خطر شدید ناامنی غذایی هستند.

    "جاتا اورپیلاینن"، عضو کمیسیون بین‌المللی اتحادیه اروپا، اعلام کرد بحران ملخ صحرایی یک بار دیگر نشان داد که تا چه اندازه سیستم غذایی در مواجهه با تهدیدها می‌تواند شکننده باشد. ما باید ظرفیت‌های پاسخگویی با این تهدیدها را افزایش دهیم و برای رفع این مشکل و اجتناب از بحران‌های دیگر مسئولیت پذیر باشیم. ما باید به دنبال خشکاندن ریشه این مشکلات و دیگر بلایای طبیعی باشیم و تا بتوانیم تولید غذا برای کشاورزان را تضمین کنیم.

    در این میان سازمان خوار و بار جهانی نیز طرحی را آماده کرده اما معتقد است که کشورها باید برای حمایت از این طرح بشتابند و فائو معتقد است پنجره فرصت برای مقابله با این بحران و جلوگیری از گسترش آن در دیگر کشورها وجود دارد و باید کشورها از آن حمایت کنند چرا که میلیون‌ها افراد آسیب پذیر در معرض این بحران در شرق آفریقا وجود دارد.

    برچسب ها