عصر خودرو

عیدی کارگران شامل مالیات می‌شود؟

عصر بازار- براساس قانون عیدی و پاداش کارگران تا سقف معینی معاف از مالیات است.

عیدی کارگران شامل مالیات می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در پایان سال عیدی کارگران به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

    با توجه به اینکه «حداقل دستمزد سال 98» کارگران با تصویب شورای عالی کار در اسفند سال گذشته، یک میلیون و 516 هزار و 882 تومان در نظر گرفته شده است، بنابراین عیدی کارگران «حداقلی بگیر» باید 3 میلیون و 34 هزار تومان باشد.

    میزان دریافت عیدی برای سایر بیمه شدگانی که حقوق پایه آن‌ها به واسطه سابقه کار بیشتر «بیش از حداقل دستمزد» است نیز باید معادل دو برابر پایه حقوق باشد، به عنوان مثال اگر حقوق پایه بیمه شده‌ای 2 میلیون تومان باشد، میزان عیدی پرداختی به وی 4 میلیون تومان است.

    البته قانون کار برای پرداخت عیدی، «سقف» در نظر گرفته است، به طوری که میزان عیدی نباید از سه برابر «حداقل دستمزد مصوب» بیشتر شود. بر این اساس، میزان عیدی هر کارگر نباید از سه برابر حداقل دستمزد مصوب (یک میلیون و 516 هزار و 882 تومان) تجاوز کند؛ بنابراین حداقل عیدی کارگران در پایان سال 98، معادل 3 میلیون و 34 هزار تومان و حداکثر عیدی نیز معادل 4 میلیون و 550 هزار و 647 تومان است.

    براساس قانون مالیات، عیدی و پاداش کارگران تا سقف معینی معاف از مالیات است.

    عیدی و پاداش کارگران به اندازه یک دوازدهم معافیت سالانه از مالیات معاف است.

    در سال 98 سقف مالیات بر درآمد حقوق ماهیانه مبلغ 27500000 ریال معادل دو میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان تعیین شده و عیدی و پاداش کارگران نیز تا این مبلغ معاف از مالیات و برای مازاد بر آن 10 درصد مالیات تعلق می‌گیرد.

    برچسب ها