عصر خودرو

داوجونز ۳۵۰۰ واحد سقوط کرد تا سقوط هفتگی خود را به ۱۲ درصد برساند

عصر بازار- نگرانی از شیوع ویروس کرونا باز هم بازارهای آمریکا را به لرزه درآورد تا بدترین عملکرد هفتگی وال‌استریت از بحران مالی بزرگ جهان تا کنون به ثبت برسد.

داوجونز ۳۵۰۰ واحد سقوط کرد تا سقوط هفتگی خود را به ۱۲ درصد برساند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، در پایان معاملات روز جمعه آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران) نگرانی از شیوع ویروس کرونا همچنان بازارهای آمریکا را به لرزه درآورد تا بدترین عملکرد هفتگی وال‌استریت از بحران مالی بزرگ جهان تا کنون به ثبت برسد.

    میانگین صنعتی داوجونز 357.28 واحد یا بیش از 1 درصد سقوط کرد تا در 25409.36 واحد به کار خود پایان دهد. داوجونز در ابتدای معاملات دیشب بیش از 1000 واحد سقوط کرده بود اما تا انتهای کار توانست بخشی از این سقوط را جبران کند. اس‌اندپی 500 با از دست دادن 0.8 درصد دیگر از ارزش خود به 2954.22 واحد بازگشت. کامپوزیت نزدک که 3.5 درصد سقوط کرده بود، توانست این سقوط خود را تا پایان کار جبران کند.

    این هفته، داوجونز بیش از 12 درصد سقوط کرد تا بدترین ضرر هفتگی خود از سال 2008 تا کنون را ثبت کند. از لحاظ واحد، سقوط این هفته داوجونز بیش از 3500 واحد بود که بسیار بیشتر از تمام سقوط‌های هفتگی ثبت شده آن در گذشته بود. همچنین شاخص داوجونز حالا 14.1 درصد از رکورد 12 فوریه خود پایین‌تر است و در محدود اصلاح قیمت فنی قرار گرفته است.

    این هفته، اس‌اندپی 11.5 درصد سقوط کرد تا بدترین ضرر هفتگی از بحران مالی جهان به بعد را ثبت کند. این شاخص از رکورد یک هفته پیش خود 13 واحد پایین‌تر است و در محدوده اصلاح فنی قرار دارد.

    کامپوزیت نزدک هم این هفته 10.5 درصد سقوط کرد تا حالا 13 درصد از رکورد خود پایین‌تر باشد. این شاخص هم وارد محدوده اصلاح قیمت فنی شده است.

    برچسب ها