عصر خودرو

۲۰ روز مانده تا سال ۱۳۹۹؛

نحوه توزیع اقلام اساسی شب عید مشخص شد

عصر بازار- با بالا گرفتن بحث شیوع ویروس کرونا، اقدامات اصناف و اتحادیه‌ها برای رساندن اقلام اساسی شب عید به بازار‌ها هدف با تغییراتی مواجه شده است.

نحوه توزیع اقلام اساسی شب عید مشخص شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در ایام پایانی سال بازار اقلام اساسی با رفت و آمد بیشتری در بازار روبروست که این امر موجب شده قیمت کالاها شیب تندتری به خود بگیرند که این امر بسیاری از اقشار جامعه و حقوق بگیر را در تامین مایحتاج خود دچار مشکل کرده است.

    با وجود آنکه بسیاری از مسئولان تنظیم بازار با توزیع کالا با نرخ مصوب وعده داده اند که آب از آب تکان نخورد، اما انگار دلالان و گران فروشان به بازار بدون متولی عادت کردند و همواره قصد دارند در این ایام بیشترین سود را عاید خود کنند.

    بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت اقلام سبد خانوار همچون میوه، برنج، گوشت، مرغ، حبوبات، مواد شوینده، تخم مرغ و .. نسبت به یک ماه اخیر 10 تا 15 درصد رشد داشته است که این امر با حقوق های ناچیز کارگری و کارمندی هیچ گونه سنخیتی ندارد.

    حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین وضعیت بازار اقلام اساسی سبد خانوار با خبر شویم:
    ثبات قیمت تخم مرغ در بازار/ فروش هر شانه تخم مرغ با نرخ 23 هزار تومان غیر منطقی است
    ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، از ثبات قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 7 هزار و 500 تا 8 هزار و 200 تومان معادل شانه ای 15 هزار و 500 تومان است.

    وی فروش هر شانه تخم مرغ با نرخ 22 تا 23 هزار تومان در خرده فروشی ها را گران فروشی دانست و افزود: عرضه هر شانه تخم مرغ 6 هزار تومان بالاتر از درب مرغداری بی انصافی است که مسئولان ذی ربط باید بر این امر نظارت داشته باشند.

    نبی پور ادامه داد: با توجه به تولید روزانه 3 هزار تن تخم مرغ و کاهش تقاضا برای خرید در ایام پایانی سال به دنبال حذف گله های بالای 90 هفته و صادرات مازاد بر نیاز کشور هستیم تا از زیان تولیدکنندگان جلوگیری کنیم.
    بازار طلای سرخ در رکود به سر می برد
    علی حسینی عضو شورای ملی زعفران از ثبات قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران 6 میلیون تا 6 میلیون و 500 هزار تومان و حداکثر 10 میلیون و 500 هزار تومان است.

    وی افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا، بازار زعفران در رکود به سر می برد.

    حسینی قیمت زعفران در ایام پایانی سال را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به تعطیلی شرکت ها و کاهش روند صادرات، قیمت زعفران در بازار شب عید نوسانی نخواهد داشت.
    بازار قاچاق دام سکه شد/التهاب مجدد قیمت گوشت در داخل
    علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از التهاب مجدد قیمت گوشت قرمز در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 91 تا 92 هزار تومان به مغازه دار و 98 تا 100 هزار تومان به مشتری عرضه می شود.

    وی افزود: نوسان نرخ ارز و خروج غیر قانونی دام از مرز بانه منجر به کمبود عرضه و افزایش قیمت دام در بازار شده است.

    ملکی قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را 45 هزار تومان اعلام کرد و گفت: با استمرار خروج غیرقانونی دام از مرزهای کشور پیش بینی می شود که قیمت دام و به طبع آن گوشت قرمز مجدد در بازار افزایش یابد چرا که با نوسان نرخ ارز، دامداران تمایلی به عرضه دام به سمت استان تهران نیستند.

    به گفته این مقام‌مسئول، قیمت هر کیلو شقه گوسفندی طی یک‌الی 2 هفته اخیر 10 هزار تومان افزایش یافته است چرا که دامداران به سبب نوسان نرخ دلار به عرضه آن سوی مرزها تمایل دارند.
    کمبودی در عرضه میوه شب عید وجود ندارد/ نوسان‌نرخ ارز، تب قیمت موز را بالا‌برد
    مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه شب عید وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به فراوانی تولید و ذخیره سازی مناسب در سردخانه ها، قیمت میوه در شب عید نوسان چندانی ندارد.

    وی افزود: با توجه به نوسان نرخ ارز، قیمت موز دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته است به طوریکه هر کیلو موز در میادین میوه و تره بار با نرخ 14 هزار تومان عرضه می شود‌.

    دارایی نژاد کمبود نارنگی و پایان فصل برداشت را عامل اصلی افزایش قیمت در بازار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هر کیلو نارنگی بندرعباس با نرخ 7 هزار تا 11 هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب حداکثر 35 درصد سود در خرده فروشی ها عرضه می شود.

    رئیس اتحادیه بارفروشان میدان‌مرکزی میوه و تره بار از رشد 2 برابری تولید محصولات باغی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به رشد 2 برابری محصولات سیب و مرکبات و ذخیره سازی مناسب در سردخانه نوسانی نخواهیم داشت.

    وی ادامه داد: با وجود آنکه کیوی، سیب و پرتقال سه قلم اصلی میوه شب عید به شمار می رود، از این رو کمبودی در عرضه نداریم.

    حقیقت نایب رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، درباره آخرین تحولات بازار اقلام اساسی اظهار کرد: با وجود فراوانی اقلام اساسی، کمبودی در عرضه وجود ندارد و تنها ممکن است به سبب ازدیاد تقاضا، قیمت با نوساناتی در بازار روبرو شود.

    وی قیمت هر کیلو برنج ایرانی را 15 تا 21 هزار تومان در شمال اعلام کرد و افزود: براین اساس هر کیلو برنج با احتساب 3 درصد سود در عمده فروشی و 12 درصد در خرده فروشی باید عرضه شود.

    به گفته حقیقت، با توجه به حذف ارز 4200 تومانی واردات شکر و اختصاص ارز نیما به واردات، قیمت با نوساناتی در بازار روبرو شده است.

    نایب رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پایان از افزایش قیمت حبوبات در بازار خبر داد و گفت: طی هفته های اخیر قیمت برخی اقلام حبوبات همچون لپه، لوبیا قرمر و عدس با نوساناتی در بازار روبرو شده که بسیاری از فعالان بازار این امر را به سبب ترغیب کشاورزان به تولید مثبت ارزیابی می کنند.

    برچسب ها