عصر خودرو

محاکمه رییس پیشین صندوق بین المللی پول در اسپانیا

عصر بازار- یک دادگاه مادرید پایتخت اسپانیا روز دوشنبه اعلان کرد که رودریگو راتو رئیس پیشین صندوق بین المللی پول به اتهام اختلاس و سوء استفاده مالی در هنگام ریاست بر یک بانک اسپانیایی، محاکمه خواهد شد.

محاکمه رییس پیشین صندوق بین المللی پول در اسپانیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، راتو که زمانی وزیر دارایی اسپانیا بود، یکی از 66 متهم در یک پرونده اختلاس است که در آن مدیران و اعضای هیات مدیره گروه کاجامادرید و بانکیا در سال های 2003 تا 2012 حدود 12 میلیون یورو (معادل 13 میلیون دلار آمریکا) برای مصارف شخصی برداشت و هزینه کرده اند.

    قرار گرفتن گروه مالی کاجامادرید و بانکیا در معرض سقوط و فروپاشی، موجب کمک اتحادیه اروپا به بخش مالی اسپانیا شد.

    هنوز تاریخ دقیقی برای محاکمه راتو و همدستانش اعلان نشده که به سوء استفاده از کارت های اعلان نشده اعتباری برای مصارف شخصی در سال های 1999 و 2012 در کاجامادرید متهم شده است که با هفت بانک سرمایه گذاری دیگر برای ایجاد بانکیا ادغام گردیده است.

    بر اساس گزارش های رسانه ها، این متهمان از حساب های بانکی برای تامین هزینه هایی از سفرهای گردشگری گرفته تا خرید جواهرات، استفاده می کرده است.

    راتو به واریز کردن مبلغی در حدود 44 هزار و 217 یورو (معادل 50 هزار دلار) به حساب شخصی خود متهم شده است.

    راتو که از نزدیکان ماریانو راجوی نخست وزیر کنونی اسپانیا است، پس از افشای این رسوایی مالی در ژانویه سال گذشته میلادی، وادار به ترک عضویت در حزب حاکم مردم شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها