عصر خودرو

نائب رئیس اتاق بازرگانی

جذب سرمایه خارجی باید با مشارکت بخش خصوصی باشد

عصر بازار- نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: حضور خارجی ها بدون مشارکت بخش خصوصی در پروژه ها توسعه ظرفیت را در پی نخواهد داشت.

جذب سرمایه خارجی باید با مشارکت بخش خصوصی باشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد رضا انصاری نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران امروز در نشست خبری با تشریح دستاوردهای سفر فعالان اقتصادی با رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه گفت: این سفر اولین حلقه از زنجیره توسعه است و ما باید از فرصت ایجاد شده استفاده نماییم.

    وی بیکاری و رکود را از مشکلات اقتصاد عنوان کردو گفت: بحران اقتصادی در جهان موجب علاقه اروپایی ها به حضور در بازار ایران است که باید از این فرصت ویژه استفاده کرد و آن را اداره و مدیریت نمود.

    نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: باتوجه به فرصت های ایران ما نباید مقام سوم اقتصادی را در منطقه بعد از عربستان و ترکیه داشته باشیم و باید جایگاه واقعی خود را در این شرایط به دست آوریم.

    انصاری تاکید کرد: وجود سرمایه گذاران خارجی در کشور بدون مشارکت بخش خصوصی توسعه ظرفیت ها را در پی نخواهد داشت و این موضوعی است که باید به آن توجه ویژه شود.

    در ادامه این نشست محمود اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: در طی مذاکرات هسته ای برخی کشورهای منطقه تلاش میکردند تا این مذاکرات به سرانجام نرسد و حتی برای آن هزینه های گزافی را پرداختند .

    وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور و فعالان اقتصادی به ایتالیا و فرانسه گفت: خوشبختانه محور این سفر اقتصاد بود ما در طی آن جز افتخار و احترام چیز دیگر را ندیدم.

    اسلامیان تصریح کرد: کشورما در شرایط کنونی قدرت اول منطقه است و همه دنیا این موضوع را پذیرفته اند.

    مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: برجام و حل مسائل ما با دنیا یک بستر است و در کنار آماده شدن این بستر ما باید با برنامه ریزی از این فرصت استفاده کرده و مشکلات کشور را در یک رابطه برد برد بادنیا حل کنیم.

    وی به این نکته نیز اشاره کرد که امیدواریم با اجرای برجام مشکلات اقتصادی مردم و بیکاری حل شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها