عصر خودرو

مشاور سازمان خصوصی سازی به «عصربازار» خبر داد:

۶ جایگاه سوخت دولتی واگذار شد

عصر بازار- به گفته سبحانی از ۲۰۰ جایگاه سوخت دولتی، ۶ جایگاه تاکنون واگذار شده است و سازمان خصوصی سازی در صدد واگذاری سایر جایگاه هاست.

۶ جایگاه سوخت دولتی واگذار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶:۰۰

    سیدجعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «عصربازار» درخصوص واگذاری جایگاه های سوخت دولتی گفت: اکنون 200 جایگاه سوخت دولتی در کشور وجود دارد که باید در اسرع وقت واگذار شود. در اولین مزایده ای که برای واگذاری این جایگاه ها در تابستان انجام شد، به دلیل شرایط سختی که وجود داشت، استقبال خوبی انجام نشد، اما در مزایده های بعدی به دلیل تغییر شرایط خریداران استقبال خوبی داشتند.

    او افزود: در مزایده اول خریداران مکلف بودند که 100 درصد از قیمت جایگاه را در ابتدا پرداخت کنند. همچنین شرط دیگر این بود که تمام جایگاه های مربوط به یک استان را به صورت یک جا بخرند. به دلیل این شرایط افراد زیادی در مزایده ها شرکت نکردند. به همین دلیل هیئت واگذاری با انعطاف بیشتر، شرایط واگذاری را تغییر داد. به صورتی که قرار شد تنها 40 درصد از مبلغ کل جایگاه در ابتدا پرداخت شود و 60 درصد باقی مانده به صورت اقساط دو ساله پرداخت شود. همچنین جایگاه ها به صورت تک تک در مزایده ها عرضه می شوند و الزامی برای خرید تمام جایگاه های یک استان وجود ندارد.

    سبحانی در ادامه گفت: با شرایط جدید، در مزایده سوم 6 جایگاه واگذار شد که شامل جایگاه های رشت، انزلی، گناباد، نیشابور، آستارا و بجنورد می شود. قیمت واگذار شدن این جایگاه حدود 5 تا 15 درصد بیشتر از قیت پایه مزایده بوده است.


    مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره رقم این واگذاری ها گفت: جایگاه رشت به قیمت 70 میلیارد و 62 میلیون ریال واگذارشد. جایگاه آستارا به قیمت 52 میلیارد و 351 میلیون ریال، جایگاه انزلی به قیمت 29 میلیارد و 10 میلیون ریال، جایگاه گناباد به قیمت 22 میلیارد و 350 میلیون ریال، جایگاه بجنورد به قیمت 30 میلیارد و 72 میلیون ریال و جایگاه نیشابور به قیمت 58 میلیارد ریال و 30 میلیون ریال واگذار شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها