عصر خودرو

چهارشنبه ۷ اسفند؛

رشد ۵۸۸۱ واحدی شاخص بورس در معاملات امروز

عصر بازار- شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) پنج هزار و ۸۸۱ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۵۲۴ هزار و ۳۹۴ واحد رسید.

رشد ۵۸۸۱ واحدی شاخص بورس در معاملات امروز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، براساس معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و 659 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 55 هزار و 898 میلیارد ریال داد و ستد شد.

    همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار واحد افزایش به 173 هزار و 944 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و 997 واحد رشد به 115 هزار و 800 واحد رسیدند.

    شاخص آزاد شناور نیز با 10 هزار و 422 واحد افزایش به رقم 655 هزار و 344 واحد رسید، شاخص بازار اول چهار هزار و 489 واحد و شاخص بازار دوم 11 هزار و دو واحد افزایش داشتند.

    علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با 554 واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با 548 واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی (حکشتی) با 534 واحد، گلوکوزان (غگل) با 527 واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با 395 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با 369 واحد و فولاد خوزستان (فخوز) با 357 واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

    در مقابل نماد گروه مپنا (رمپنا) با 251 واحد، بانک ملت (وبملت) با 249 واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با 228 واحد، فولاد خراسان (فخاس) با 215 واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با 204 واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با 156 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

    برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان وایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

    گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه 444 میلیون و 151 هزار برگه سهم به ارزش بیش از پنج هزار و 290 میلیارد ریال داد و ستد شد.

    آخرین وضعیت شاخص فرابورس

    شاخص فرابورس نیز بیش از 52 واحد افزایش داشت و بر روی کانال 6 هزار 744 واحد ثابت ماند.

    همچنین در این بازار سه میلیارد و 275 هزار برگه سهم به ارزش بیش از 51 هزار و 30 میلیارد ریال داد و ستد شد.

    امروز در بین تمامی نمادها، نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و پالایش نفت شیراز (شراز)،‌ نفت ایرانول (شرانل)،‌ بیمه پاسارگاد (بپاس) و قاسم ایران (قاسم) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

    همچنین نماد پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) و کشتیرانی دریای خزر (حخزر) ‌مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

    برچسب ها