عصر خودرو

دوشنبه ۱۲ بهمن؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز دوشنبه ۹۴.۱۱.۱۲ در بازار برق بورس انرژی ۲۱۲ مگاوات برق به ارزش ۱ میلیارد و ۶۷۹ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز باز هم به مدار نزول بازگشت و کاهش 0.7 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت، مشاهده می‌شود؛ روند قیمت پس از صعود کوتاه مدت در روز معاملاتی گذشته در معاملات امروز با نزول مواجه شد و در محدوده 330,000 ریال قرار گرفت.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، با کاهش اندکی در قیمت‌ها افزایش حجم و ارزش معاملات را شاهد بودیم اما در کل بازار از روزهای رونق خود فاصله دارد که دلیل عمده آن کمبود نقدینگی نزد خریداران و واریز نامنظم اعتبارات به حساب آنها می‌باشد.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13941121 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941121 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی نزولی آغاز کرده و پس از توقف و ثبات چند روزه در محدوده 344,500 ریال، در انتهای دوره باز هم شیب نزولی به خود گرفته و در محدوده 330,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ روندی نزولی بوده که در انتهای دوره در محدوده 361,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 136 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 28.10.1394 با 50 مگاوات می‌باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها