عصر خودرو

سخنگوی دولت:

قیمت مواد ضد عفونی کننده و بهداشتی تغییر نمی‌کند

عصر بازار- سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه حداقل تا چند ماه آینده قیمت مواد ضد عفونی کننده و مواد بهداشتی افزایش نخواهد یافت گفت: افراد سوداگر در این شرایط بدانند که با آنها برخورد خواهد شد ولی باید همه با هم وارد عمل شویم.

قیمت مواد ضد عفونی کننده و بهداشتی تغییر نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، علی ربیعی با بیان اینکه  باید در بخش تولید مواد ضد عفونی کننده به سمت اشباع بازار حرکت کنیم گفت: برای برخی از واحد های تولیدی مجوز 24ساعته و‌تغییر خط  تولید به سمت اقلامی که بیشتر نیاز است حرکت کرده ایم و امیدواریم مجوز ها  برای تغییر خط‌تولید به این سمت سریع صادر شود.

    وی با بیان اینکه سه مسئول در وزارت صنعت برای این منظور و‌ پاسخگویی تعیین شده اند، خاطر نشان کرد: مشکلاتی در زنجیره تولید و در حوزه گمرک  وجود دارد، که باید بگویم در حال حل شدن است .

    سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه حداقل تا چند ماه آینده قیمت مواد ضد عفونی کننده و مواد بهداشتی افزایش نخواهد یافت، تصریح کرد: افراد سوداگر در این شرایط بدانند که با آنها برخورد خواهد شد ولی باید همه با هم وارد عمل شویم.

    ربیعی با بیان اینکه نمی‌دانم اسم این سوداگران را چه به نامیم، کاسبان نگرانی ، کاسبان هراس مردم و یا کاسبان کرونا ، تاکید کرد: برخی از تولید کنندگان به صورت سه شیف در حال کار کردن بوده که این موضوع خوشحال کننده است ولی این را نیز مطرح می کنند که به دلیل این افزایش تولید استهلاک دستگاه ها بالا رفته که انشاالله وزارت صنعت این مشکل آنها را حل خواهد کرد.

    سخنگوی دولت با اشاره به اینکه ارز دارو‌ و تجهیزات در سال آینده  با نرخ دولتی خواهد بود، ادامه داد: با توجه به اینکه مطالبات تجهیزات پزشکی و دارویی مانده است، در حال حاضر 5هزار میلیار تومان تامین اجتماعی برای این منظور در نظر گرفته است و انشاالله بدهی بخش دارو و تجهیزات پزشکی نیز حل می شود. 

    وی در پایان تاکید کرد: از مردم درخواست می کنم که همه باید در شرایط بحرانی فداکاری کنیم و تولید کنندگان نیز اعلام کردند که به هر قیمتی اقدام به  توزیع می کنند و خواهش می کنیم که بازار را با تقاضای کاذب به هم نریزیم. اتفاق چند روز گذشته شوک پایه بود و دیگر مشکلی نخواهیم داشت زیرا کالا به وفور وجود دارد. بنابراین با اعتماد به هم با ویروس کرونا مقابله می کنیم.

    برچسب ها