عصر خودرو

گزارش عملکرد مالی ایران خودرو در بهمن ماه؛

کاهش ۱۶درصدی درآمد ایران خودرو در بهمن

افزایش کل تولیدات سال جاری کمتر از ۲درصد

عصر بازار- گزارش عملکرد مالی یک‌ماهه ایران خودرو نشان می‌دهد این شرکت در بهمن ماه با افت ۱۶درصدی میزان فروش خود مواجه شده است. این در حالی است که کل تولیدات ایران خودرو در ۱۱ ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته تنها ۱٫۸درصد افزایش داشته است.

کاهش ۱۶درصدی درآمد ایران خودرو در بهمن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تجارت‌نیوز، گزارش عملکرد یک‌ماهه شرکت ایران خودرو نشان می‌دهد این شرکت در بهمن ماه از فروش انواع محصولات خود 24 هزار و 337میلیارد ریال درآمد کسب کرده که در مقایسه با دی ماه 16 درصد و نسبت به آذرماه 27درصد کمتر بوده است.

    ایران خودرو که از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه 198 هزار و 708 میلیارد ریال فروش داشته در این مدت 263 هزار و 784 دستگاه انواع پژو، 48 هزارو 52 دستگاه انواع سمند و 122 دستگاه سوزوکی به فروش رسانده است. همچنین میزان فروش رانا و دنا نیز به ترتیب 6850 و 23 هزار و 57دستگاه بوده است. ایران خودرو از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه دو هزار 23دستگاه دانگ فنگ، شش هزار و 519دستگاه هایما و سه هزار و 562دستگاه دانگ‌فنگ را به فروش رسانده است. همچنین فروش سه هزار و 273 دستگاه انواع وانت و 5 هزارو 623 دستگاه پژو 2008 مابقی سبد فروش ایران خودرو را در سال جاری تشکیل داده‌اند.

    روند فروش ماهانه ایران خودرو
    با این حال بر اساس گزارش منتشر شده در وبسایت کدال، این خودروساز در بهمن ماه در مجموع 45هزارو 402دستگاه خودرو تولید کرده که در مقایسه با میزان تولید 51 هزار و 923 دستگاهی دی ماه افتی 12٫5 درصدی را نشان می‌دهد. نکته قابل توجه در گزارش یک‌ماهه ایران خودرو کاهش تولید نزدیک به 3هزار دستگاهی انواع پژو و سمند بوده است.

    ایران خودرو در 11 ماه نخست امسال در مجموع 357 هزار و 859دستگاه خودرو تولید کرده که در مقایسه با 11 ماه نخست سال گذشته رشدی 1٫8درصدی را نشان می‌دهد. با این حال درآمد حاصل از فروش این شرکت در 11 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 97رشدی 59درصدی داشته است.


    روند تغییرات قیمت رانا
    آنطور که در گزارش آمده است، ایران خودرو قیمت متوسط فروش انواع پژو در بهمن ماه را 55 میلیون 871 هزار تومان عنوان کرده که در مقایسه با دی ماه افتی 4درصدی را نشان می‌دهد که البته به دلیل فروش بیشتر محصولات ارزان‌تر گروه پژوه بوده است. قیمت فروش هر دستگاه پژو 2008 نیز از 100 میلیون تومان در دی ماه به 107میلیون و 689 هزار تومان افزایش پیدا کرده است. ایران خودرو در بهمن ماه در حالی 5 دستگاه خودروی سوزوکی را با قیمت 401 میلیون و 440 هزار تومان فروخته است که تولید این خودرو از اردیبهشت ماه تاکنون متوقف شده و در مجموع 120 دستگاه از این خودرو تولید شده است.

    البته مبالغ فروش اعلام شده، عایدی خالص شرکت ایرا‌ن‌خودرو بوده و مالیات ارزش‌افزوده، مالیات و هزینه‌های شماره‌گذاری، بیمه شخص‌ثالث و کارت طلایی در ارقام فروش لحاظ نشده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو