عصر خودرو

سیگار مشمول کد رهگیری می‌شود

عصر بازار- سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سیگار نخستین محصولی است که کد رهگیری آن عملیاتی می‌شود و اجرای این برنامه در جلوگیری از قاچاق بسیار تاثیرگذار است.

سیگار مشمول کد رهگیری می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صادقی نیارکی» در مراسم رونمایی از طرح رهگیری سیگار در شرکت دخانیات افزود: اجرای این طرح با کنترل واردات غیرقانونی و قاچاق سیگار به کشور اهمیت بالایی دارد و روند اجرایی آن با حمایت کامل دستگاه‌های مرتبط با موضوع مبارزه با قاچاق کالا همراه است.

    وی با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری برای تولیدات داخلی سیگار در چند سال اخیر، اضافه‌کرد: تداوم قاچاق کالا به‌ویژه سیگار آثار متعددی از نظر اقتصادی و بهداشتی دارد .

    صادقی‌نیارکی با تاکید پیامدهای منفی محصولات دخانی قاچاق به‌دلیل نبود نظارت بر رعایت استانداردها در مقایسه با محصولات داخلی، گفت: پدیده شوم قاچاق علاوه بر مشکلات بهداشتی، در اشتغال پایدار صنعتی، تولیدی و حتی تجاری کشور نیز تاثیری منفی و مخرب دارد.

    سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه‌داد: در قاچاق انواع سیگار به کشور فارغ از آسیب‌هایی که به زیرساخت‌های تولیدی کشور می‌رساند، بخش عمده‌ای از واردات غیرقانونی نیز به صورت جعلی و غیراصلی است که تبعات فراوانی در حوزه سلامت افراد دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

    صادقی‌نیارکی اظهارداشت: در شرایط کنونی عبور از اقتصاد نفتی به اقتصادی مبتنی بر ارزش افزوده تولیدات صنعتی، حمایت از تولید داخل و قطع قاچاق کالاها، اهمیت دو چندانی پیدا می‌یابد.

    این مسوول وزارت صنعت تاکیدکرد: یکی از روش‌های موثر در کنترل پدیده قاچاق، مبارزه هوشمندانه با آن در شرایط موجود است که باید مبتنی بر یک نظام سامان یافته انجام شود.

    وی گفت: طرح رهگیری سیگار یک سامانه هوشمند است و نظارت بر اصالت کالا علاوه بر نهادهای مسوول بر عهده مصرف‌کننده است که می‌تواند از طریق سامانه مرتبط، در کمترین زمان استعلام لازم را انجام دهد.

    به گزارش ایرنا، برپایه آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت برآورد قاچاق سیگار در 10 ماهه امسال 9 میلیارد و 70 میلیون نخ است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 45 درصد کاهش نشان می دهد.

    برآوردها حاکی است در این مدت بیش از 54 میلیارد نخ در کشور مصرف شده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو