عصر خودرو

یک مقام مسوول مطرح کرد:

کاهش ۱.۷ میلیون بشکه ای تولید نفت اوپکی ها

عصر بازار- رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی اوپکی ها باید ۱.۷ میلیون بشکه از تولید خود بکاهند.

کاهش ۱.۷ میلیون بشکه ای تولید نفت اوپکی ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت نفت، نمایندگان بخش خصوصی در نشست کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران با حضور محمدامین قلم‌بر، رئیس کمیسیون آینده‌پژوهی فدراسیون صنعت نفت ایران و حمیدرضا عراقی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی گاز ایران توسعه این صنعت و افق چشم‌انداز آن را بررسی و با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر، بر رقابتی شدن این صنعت با مشارکت بخش خصوصی و کسب سهم از بازارهای جهانی تاکید کردند.

    رضا پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در ابتدای این نشست با اشاره به بیانیه اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مبنی بر کاهش تولید نفت این سازمان گفت: براساس گفته‌های رئیس دوره‌ای اوپک، کاهش تولید نفت این سازمان تا پایان مارس سال 2020 میلادی (اسفند- فروردین 99- 98) تمدید شده است.

    وی افزود: تا پایان مارس سال 2020 میلادی، کاهش 1.2 میلیون بشکه نفت از سهیمه‌های اعضای اوپک در دستورکار بود که براساس تصمیم اخیر اعضای این سازمان، 503 هزار بشکه نیز به سهمیه کاهش تولید نفت اوپک افزوده شد و به این ترتیب تا پایان سال 2020 معادل یک میلیون و 703 هزار بشکه نفت از سهیمه تولیدی این سازمان کاهش خواهد یافت.

    محمدامین قلم‌بر، آینده‌پژوه و رئیس کمیسیون آینده‌پژوهی فدراسیون صنعت نفت ایران نیز در این نشست در توضیح طرح آینده‌نگاری شرکت‌های مهندسی و ساخت در صنعت نفت، گفت: در این پژوهش، بر پایه نظرات متخصصان، الگوبرداری و تدوین سناریو، تصاویری شفاف‌تر از آینده صنعت نفت در اختیار شرکت‌های مهندسی و ساخت صنایع نفت و نیرو قرار خواهد گرفت تا منجر به خلق مزیت‌های رقابتی و توانمندسازی در برابر رقبای خارجی شود.

    وی افزود: اگر شرکت‌های داخلی در دوره تحریم‌ها نتوانند خود را روزآمد نگه دارند در زمان رفع تحریم‌ها و ورود شرکت‌های بین‌المللی به بازار ایران، دچار چالش‌های فراوانی خواهند شد از این رو، شناخت محیط، آینده و طراحی هوشمندانه آن یکی از فعالیت‌های ضروری است که بازیگران اصلی این صنعت باید به‌صورت پیش‌دستانه برای آن اقدام کنند.

    قلم‌بر، هدف از این طرح را شناسایی آینده‌های پیش‌روی شرکت‌های مهندسی و ساخت صنعت نفت در ایران عنوان کرد و گفت: این طرح همچنین به دنبال تدوین سناریوهای عملیاتی برای شرکت‌های این بخش و ترویج آن در نظام تصمیم‌گیری صنعت نفت است.

    حمیدرضا عراقی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی گاز ایران نیز در این نشست، راهبرد و سیاست اصلی بخش گاز در کشور را بهینه‌سازی مصرف و کاهش شدت انرژی در کشور عنوان کرد و از بخش خصوصی و اتاق بازرگانی نیز خواست تا وزارت نفت را در تحقق این راهبرد همراهی کند.

    برچسب ها