عصر خودرو

سهم ۰.۲ درصدی ایران از سرمایه‌گذاری خارجی

عصر بازار- مشاور کانون صنایع غذایی با بیان اینکه سهم ایران از سرمایه‌گذاری خارجی ۰.۲ درصد از حجم کل دنیاست، گفت: باید از سرمایه‌گذار خارجی قانونی فارغ از داشتن هر ملیتی حمایت کرد.

سهم ۰.۲ درصدی ایران از سرمایه‌گذاری خارجی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی شریعتی درباره سرنوشت برخی تولیدات صنایع غذایی که امتیازشان دست سعودی‌هاست، اظهار کرد: ایران در حال حاضر از لحاظ سیاسی و اقتصادی در شرایطی است که نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی دارد و باید این زمینه را در داخل کشور ایجاد کند.

    وی با اشاره به حضور کالای خارجی در ایران از دو طریق واردات محصول نهایی و سرمایه‌گذاری خارجی در کشور ادامه داد: در حال حاضر حجم سرمایه‌گذاری خارجی در دنیا بالغ بر 2000 میلیارد دلار است که ایران از این مقدار حدود 0.2 درصد سهم دارد و این رقم باید افزایش پیدا کند.

    مشاور کانون صنایع قضایی با تاکید بر اهمیت حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در کشور گفت: وقتی کار اقتصادی قانونی در کشور انجام می‌شود، توسط هر کسی که باشد باید حمایت شود، چراکه در غیر این صورت بقیه سرمایه‌گذاران خارجی که قطعا به سابقه سرمایه‌گذاری در ایران نگاه می‌کنند، به ایران نخواهند آمد.

    شریعتی با بیان اینکه باید با هرگونه فعالیت اقتصادی در کشور برخورد مناسبی صورت گیرد، اظهارکرد: اگر فعال اقتصادی فارغ از اینکه هر ملیتی داشته باشد، کار غیرقانونی انجام دهد باید با او برخورد قضایی کرد اما زمانی که کار قانونی انجام شود، باید مورد حمایت قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه در مقابل کشور عربستان می‌توان مقابله به مثل کرد، ادامه داد: مقابله به مثل با عربستان این است که ما واردات کالاهایی که مشابه داخلی آن در کشور تولید می‌شود، از این کشور را متوقف کنیم که البته این موضوع هم ممکن است مشکلاتی را برای عضویت در سازمان تجارت جهانی برای ما ایجاد کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها