عصر خودرو

طرحهای بالای ۷۰ درصد پیشرفت، اولویت صنعت پتروشیمی

آلمانی ها، نخستین سرمایه گذاران توسعه صنعت پتروشیمی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که تکمیل طرحهایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت دارند از اولویتهای این شرکت در شرایط پساتحریم به شمار می می رود، گفت: این طرحها خود ارز مورد نیازشان را فراهم می کنند.

آلمانی ها، نخستین سرمایه گذاران توسعه صنعت پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عباس شعری مقدم بهره برداری از طرحهایی که بالای 70 درصد پیشرفت دارند را از اولویتهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی در شرایط پساتحریم عنوان کرد و افزود: این طرحها دیگر نیازی به ارز ندارند و خودشان ارز مورد نیاز را فراهم می کنند و به نتیجه مطلوب می رسند.

    وی با اشاره به این که سرمایه گذاریهای خارجی از اولویتهای بعدی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تکمیل زنجیره ارزش است، اظهار کرد: سرمایه گذاریها و انتقال فناوری به کشور سبب اشتغالزایی می شود.

    براساس اعلام وزارت نفت، طرحهای فاز دوم پتروشیمی کارون، فاز یک نیروگاه پتروشیمی دماوند، اتیلن گلایکول های عسلویه در پتروشیمی مروارید، فاز سوم پتروشیمی پردیس، پلی استایرن انبساطی پتروشیمی انتخاب، فاز نخست پلی استایرن انبساطی در کیمیا صنایع دالاهو، واحد الفین پتروشیمی ایلام، خط لوله اتیلن غرب، آمونیاک و اوره هفتم شهدای مرودشت، پلی اتیلن سبک پتروشیمی کردستان، پلی اتیلن سنگین/سبک خطی پتروشیمی مهاباد، متانول دهم پتروشیمی کاوه از جمله طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی با پیشرفت بالای 70 درصد هستند.

    آلمانی ها، نخستین سرمایه گذاران توسعه صنعت پتروشیمی

    شعری مقدم با اشاره به مذاکرات انجام شده شرکت ملی صنایع پتروشیمی با سرمایه گذارانی از آلمان، ژاپن، اسپانیا و ایتالیا گفت: این شرکتها در انتظار نهایی شدن برجام و مشخص شدن قیمت خوراک گازطبیعی مجتمع های پتروشیمی برای انجام مذاکرات جدی و نهایی بودند که هم اکنون با محقق شدن این دو مهم، منتظر آغاز مذاکرات نهایی هستیم.

    وی با اشاره به برآورد هشت و چهار میلیارد یورویی دو شرکت آلمانی به منظور سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران یادآور شد: این میزان سرمایه گذاری در این مقطع نهایی نیست و آنها پس از ورود و انجام مطالعات اقتصادی و برنامه ریزی می توانند میزان سرمایه گذاری دقیق را محاسبه کنند.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکتهای آلمانی را نخستین سرمایه گذاران توسعه صنعت پتروشیمی کشور عنوان کرد و گفت: در صورت تأمین زمین مورد نیاز، این دو شرکت آلمانی در عسلویه سرمایه گذاری خواهند کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها