عصر خودرو

از امروز رقم خورد

آغاز عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی در فرابورس

عصر بازار- مدیرعامل فرابورس ایران از عرضه اولیه اسناد خزانه مرحله سوم با کشف قیمت ۸۵۲ هزار و ۱۰۵ ریالی خبر داد.

آغاز عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی در فرابورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا،امیر هامونی با بیان اینکه عرضه ‌اولیه مراحل جدید اسناد خزانه اسلامی از امروز آغاز شده است، گفت: بر این اساس در روز جاری عرضه 10 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی با نماد "اخزا3" که در روز 21 مهرماه 1395 سررسید می‌شود، انجام شد.

    وی با اشاره به اینکه عملیات آماده‌سازی سامانه معاملاتی اسناد خزانه اسلامی به منظور انجام معاملات ثانویه اسناد خزانه اسلامی مربوط به 411 پیمانکار در سامانه‌های فرابورس ایران، سپرده‌گذاری مرکزی و مدیریت فناوری انجام شده و این اسناد قابلیت معامله پیدا کرده‌اند، افزود: علاوه بر این تا پایان بهمن‌ماه نیز عملیات آماده‌سازی کل اسناد خزانه اسلامی به منظور انجام معاملات ثانویه انجام خواهد شد.

    هامونی افزود: از مجموع 50 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی پذیرفته شده در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران، تاکنون 26 هزار میلیارد ریال به 484 پیمانکار واگذار شده و عملیات واگذاری این اسناد به پیمانکاران تا پایان سال تا سقف 50 هزار میلیارد ریال توسط بانک ملی ایران ادامه خواهد داشت.

    وی در ادامه با بیان اینکه طبق آخرین گزارش‌ها تا پایان دی‌ماه، بخش زیادی از خریداران اسناد خزانه اسلامی مرحله اول را اشخاص حقیقی تشکیل داده‌اند، اضافه کرد: تعداد خریداران اسناد خزانه اسلامی مرحله اول، جمعاً 323 شخص حقیقی و حقوقی بوده‌ که از این تعداد، 281 شخص حقیقی از این اسناد را خریداری کرده‌اند.

    هامونی تاکید کرد: در حال حاضر سود مؤثر اسناد خرانه اسلامی بالاتر از سود مؤثر بسیاری از ابزارها و اوراق تأمین مالی همچون اوراق مشارکت و اجاره است و این وضعیت، فرصت مناسبی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد تا با خرید این اسناد منتفع شوند.

    وی خاطرنشان کرد که با نزدیک‌تر شدن به پایان سال، پیش‌بینی می‌شود حجم بیشتری از این اسناد توسط پیمانکاران عرضه شده و مردم و سرمایه‌گذاران بیشتری بتوانند در معاملات ثانویه اسناد خزانه اسلامی در بازار فرابورس ایران مشارکت کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها