عصر خودرو

رئیس سازمان صمت استان تهران؛

تهرانی‌ها به پویش نخریدن کالاهای بدون قیمت بپیوندند

عصر بازار- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه درج قیمت بر روی کالاها به نفع مصرف کننده است، ادامه داد: از شهروندان تقاضا دارم به پویش نخریدن کالاهای بدون قیمت بپیوندند.

تهرانی‌ها به پویش نخریدن کالاهای بدون قیمت بپیوندند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، یدالله صادقی روز شنبه افزود: براساس ماده 5 قانون حمایت از حقوق مصرف کننده، کلیه عرضه کنندگان کالا و خدمات مکلفند با الصاق برچسب روی کالا، یا نصب تابلو در محل کسب یا حرفه، قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت را به طور روشن و مکتوب به گونه ای که برای همگان قابل رویت باشد اعلام کنند. 

    وی ادامه داد: درج قیمت بر روی کالاها باعث ایجاد شفافیت و امکان حق انتخاب به مصرف کننده، می‌شود اما کالاها بدون درج قیمت علاوه بر ایجاد ابهام، مصرف کننده را برای مطلع شدن از قیمت واقعی کالاها به زحمت می اندازد و باعث می‌شود آنها برای مطلع شدن از قیمت واقعی کالاها به جاهای مختلف سرکشی کنند.

    صادقی خاطرنشان کرد: عمده‌ترین تخلف اصناف استان تهران به ترتیب درج نکردن نرخ بر روی کالا، صادر نکردن فاکتور و گران‌فروشی است.

    وی تصریح کرد: فاصله بین تعداد افرادی که قیمت را بر روی کالاها خود درج نمی کنند بسیار بیشتر از تعداد گرانفروشان در استان تهران است.

    هفت نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در تهران

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: برای تنظیم بازار و تسهیل در خرید شهروندان در آستانه سال جدید هفت نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از 14 تا 23  اسفندماه در شهر تهران برپا می شود و در شهرستان‌های استان نیز به تناسب جمعیت حداقل یک نمایشگاه برپا خواهد شد.

    صادقی در خصوص گرانفروشی و کم‌فروشی در نمایشگاه های ویژه نوروز در سطح استان تهران تاکید کرد: در این نمایشگاه‌ها دفاتر بازرسی مستقر است و چنانچه کم فروشی، گران فروشی و هر نوع تخلفی در این مکان ها از سوی شهروندان دیده شد آنها مراتب را به بازرسان سازمان صمت و تعزیرات حکومتی اعلام کنند.

    وی با بیان اینکه بازرسان مستقر در نمایشگاه بلافاصله بعد از دریافت شکایت به غرفه مورد نظر مراجعه و در همان لحظه رسیدگی و حکم برای متخلف صادر می‌شود، ادامه داد: در برخی موارد علاوه بر تعطیلی غرفه و واگذاری آن به فرد دیگر فرد متخلف جریمه سنگین می شود. 

    آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز از اول اسفند

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز 99 از  اوایل اسفند ماه امسال آغاز و تا 15 فروردین ماه سال آینده استمرار دارد، در این طرح تمامی مبادی تامین،  نگهداری کالا و شبکه‌های توزیع بازرسی می شود تا از تجمع و احتکار کالا جلوگیری شود.

    صادقی افزود: کل عمده فروشی‌ها نیز مورد بازرسی قرار می‌گیرد تا در تحویل کالا از نظر کمیت، کیفیت و رعایت قیمت تخلف صورت نگیرد.

    وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند شکایات خود را علاوه بر سامانه تلفنی 124، در سایت 124.ir به عنوان درگاه دریافت شکایات مردمی به صورت 24 ساعته ثبت کنند.

    برچسب ها