عصر خودرو

شاخص بورس همچنان بر مدار رشد

عصر بازار- شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه) ۶ هزار و ۴۷۱ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۴۲۷ هزار و ۱۳۹ واحد رسید.

شاخص بورس همچنان بر مدار رشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و 880 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 39 هزار و 174 میلیارد ریال داد و ستد شد.

    همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و 726 واحد افزایش به 139 هزار و 961 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و 151 واحد رشد به 93 هزار و 369 واحد رسیدند.

    شاخص آزاد شناور نیز با هشت هزار و 123 واحد افزایش به رقم 512 هزار و 286 واحد رسید، شاخص بازار اول پنج هزار و 616 واحد و شاخص بازار دوم 9 هزار و 70 واحد افزایش داشتند.

    علاوه براین در بین تمامی نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با 551 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با 430 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با 385 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با 349 واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با 344 واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با 333 واحد و بانک ملت (وبملت) با 235 واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

      انرژی خلیج فارس مبین (مبین) با 146 واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با 51 واحد، سیمان فارس و خوزستان (سفارس) با 49 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با 38 واحد هم بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

    برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، بانک اقتصاد نوین، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

    گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه 541 میلیون و 444 هزار برگه سهم به ارزش بیش از سه هزار و 675 میلیارد ریال داد و ستد شد.

    آخرین وضعیت شاخص فرابورس

    شاخص فرابورس نیز بیش از 81 واحد افت داشت و بر روی کانال پنج هزار 404 واحد ثابت ماند.

    همچنین در این بازار دو میلیارد و 331 هزار برگه سهم به ارزش بیش از 17 هزار و 789 میلیارد ریال داد و ستد شد.

    امروز در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه کوثر (کوثر)، فرابورس ایران (فرابورس)، هلدینگ صنایع معدنی خارومیانه (میدکو) و تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

    همچنین نماد صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، افرانت (افرا)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) و توزیع داروپخش (دتوزیع) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

    برچسب ها