عصر خودرو

رییس کنفدراسیون صادرات ایران پاسخ داد:

کرونا چه تاثیری بر تجارت با چین و عراق می‌گذارد؟

عصر بازار- رییس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته لااقل در کوتاه‌مدت کرونا در تجارت ایران با دو شریک مهم یعنی چین و عراق تاثیری نخواهد گذاشت.

کرونا چه تاثیری بر تجارت با چین و عراق می‌گذارد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد لاهوتی اظهار کرد: در رابطه با چین آنچه که تاکنون رخ داده تصمیمات داخلی این کشور برای محدود کردن کرونا و کاهش شیوع آن بوده است. آخرین برآوردها نیز نشان می‌دهد که چین محدودیت خاصی برای واردات کالا به این کشور در نظر نگرفته است.

    به گفته وی، آنچه که در حال حاضر رخ داده کاهش تقاضای برخی کشورها برای واردات کالا از چین بوده، اما در مسیر مخالف یعنی واردات چین، چنین اتفاقی رخ نداده و از این‌رو بازار صادراتی ایران در چین فعلا تهدید نشده است.

    رییس کنفدراسیون صادرات ایران درباره‌ی آخرین وضعیت تجارت با عراق نیز اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های دولت عراق رفت و آمد ایرانی‌ها به این کشور محدود شده اما این موضوع شامل حال محموله‌های تجاری و اقتصادی نمی‌شود.

    لاهوتی ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی از کامیون‌های ایرانی برای ورود به کشور عراق در مرز قرار دارند و آمد و شدشان ادامه دارد. با این وجود عراق به منظور جلوگیری از شیوع کرونا وضعیت سلامت رانندگان ایرانی را بررسی می‌کند اما این به معنای توقف صادرات به عراق نبوده و نخواهد بود.

    به گفته رییس کنفدراسیون صادرات ایران هرچند شیوع کرونا در رفت و آمد هیات‌های تجاری می‌تواند محدودیت‌هایی را به وجود بیاورد، اما لااقل در کوتاه‌مدت بر بازار صادراتی ایران تاثیری نگذاشته است.

    برچسب ها