عصر خودرو

سهام کیش ایر در بورس عرضه می شود

عصر بازار- عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از آماده سازی کیش ایر برای واگذاری بخشی از سهام آن در بازار سهام خبر داد.

سهام کیش ایر در بورس عرضه می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ناصر آخوندی صبح امروز(سوم اسفند ماه) در نشست شورای مدیران منطقه آزاد کیش، گفت: در راستای اجرای سیاست های اصل 44، سهام کیش ایر به عنوان نخستین ایرلاین کشور در بورس عرضه خواهد شد که در این خصوص ساختار شرکت بر اساس استاندارد ها و چارچوب مقرراتی سازمان بورس و اوراق بهادار در حال اصلاح است.

    آخوندی افزود: حرکت به سمت کاهش پروازهای چارتری و تلاش برای سود دهی کیش ایر آغاز شده و گام های موثری در این زمینه برداشته شده است.
    وی ادامه داد: در طول هشت ماه گذشته ظرفیت مسافری و ناوگان کیش ایر توسعه و رشد دو برابری داشته و یک فروند ایرباس A321، یک فوکر F100 و دو فروند بوئینگ MD که زمین گیر بودند به ناوگان فعال این شرکت بازگشته است.
    عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش افزود: این روند بر درآمد زایی کیش ایر اثر مطلوبی خواهد داشت.

    وی خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه صنعت هوایی دچار پیری شده است باید دانش، تخصص، تجربه و پشت کار در کالبد مدیریتی این صنعت تزریق شود.
    عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش افزود: صنعت هوایی در اکثر دنیا یا در ابتدا پول ساز نبوده و یا نمونه ها و الگوهای موفق آنها را می‌بینیم که معیار ها و المان های اقتصادی صحیح در آنها اعمال شده است.
    آخوندی ادامه داد: در منطقه آزاد کیش، مراتب و ارتباطات گردشگری و جذب توریست و توسعه گردشگری دخیل هستند تا ایرلاین ها رسالت و سیاست خود را بر اساس آن طراحی کنند.
    وی بر اهمیت جذب توریسم و توسعه گردشگری اشاره کرد و افزود: در کلیه پروازها انتظار سوددهی وجود ندارند و در مجموع میانگین عملکرد یک ایرلاین است که می توان آن را به سوددهی عملیاتی رساند.

    آخوندی تصریح کرد: براساس حرکت به اصل 44 قانون اساسی اقدامات و مقدمات لازم در خصوص اصلاح ساختار مالی و عرضه 10 درصد از سهام کیش ایر از طریق بازار سرمایه و هماهنگی با سازمان خصوصی سازی صورت گرفته است.
    عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: همانگونه که بارها مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرده اند، شفافیت و افزایش بهره وری از بزرگترین محورهای فعالیت سازمان منطقه آزاد کیش است که این فرآیند از مسیر بازار سرمایه تحقق می‌یابد و با عرضه سهام کیش ایر در بورس عملیاتی میشود.
    وی اضافه کرد: با ورود کیش ایر به بورس نخستین گام ورود صنعت هوایی به بازار سرمایه و بورس برداشته خواهد شد و خرسندیم که این پیشگامی از کیش ایر آغاز شده است.
    وی در پایان با تاکید بر اقدامات مهم و مثبت انجام شده در هواپیمایی کیش ایر ضمن حمایت خود و سازمان از تیم مدیریتی این شرکت، عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش با نگاه و مداخله گردی در عرصه و صنعت توریسم و گردشگری  به دنبال خدمات رسانی و ارائه سرویس شایسته به گردشگران و مسافرین داخلی و خارجی است تا بتواند با ارتقا و کنترل کیفی کیش ایر در آینده نزدیک شاهد بازگشت این شرکت به روزهای اوج صنعت هوایی و پرواز درخشان آن بر فراز کیش و سراسر کشور باشیم.

    برچسب ها