عصر خودرو

گندمکاران با کمبود کود اوره مواجه هستند;

نیازی به واردات گندم نداریم

عصر بازار-نائب رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: در شرایطی که کشاورزان نیاز به کود اوره دارند اما این کود به میزان کافی در دسترس کشاورزان نیست.

نیازی به واردات گندم نداریم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیقلی ایمانی نائب رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور کشور درباره آخرین وضعیت سطح زیر کشت گندم اظهار کرد: بنابر پیش بینی‌های وزارت جهاد کشاورزی سطح زیر کشت گندم آبی و دیم کشور به حدود 6 میلیون هکتار رسید که بدین ترتیب جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کاهش سطح زیر کشت وجود ندارد.

    او افزود: با توجه به خشکسالی نسبی در ابتدای فصل و تاخیر در بارندگی‌ها نیاز است کود سرک به میزان بیشتر با فاصله زمانی کمتر در مزارع مورد استفاده قرار بگیرد تا شرایط جوی بر عملکرد اثر سوئی نداشته باشد.

    ایمانی با انتقاد از کمبود کود اوره در کشور بیان کرد: در شرایطی که کشاورزان نیاز به کود دارند، اما به میزان کافی در اختیارشان قرار نمی‌گیرد که این امر تاثیر سوئی بر تولید می‌تواند به جای بگذارد به همین خاطر انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر معضلات فعلی تا قبل از ورود به سال جدید برطرف شود چرا که کامیون‌ها تا 15 فروردین در جاده‌ها نمی‌توانند تردد داشته باشند.

    نائب رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور درباره آخرین پیگیری‌ها پیرامون افزایش نرخ خرید تضمینی گندم گفت: بنابر پیگیری‌های صورت گرفته قیمت 2 هزار و 200 تومانی خرید تضمینی جوابگوی هزینه‌های تولید نیست که امیدواریم مسئولان امر با آنالیز نهاده‌های تولید قیمت را اصلاح کنند در غیر این صورت با معضلات مختلفی در بحث خرید تضمینی مواجه خواهیم شد.

    نیازی به واردات گندم نداریم
    او ادامه داد: با توجه به سطح زیر کشت گندم پیش بینی می‌شود که بیش از 13 میلیون تن گندم در صورت مساعدت شرایط جوی برداشت شود که بدین ترتیب نیازی به واردات نداریم.

    ایمانی در پایان تصریح کرد: اگر مسئولان شورای اقتصاد بنا به هر دلیلی حاضر به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم مطابق با هزینه‌های تولید نشوند کشاورزان حاضر به تحویل گندم تولیدی به مراکز دولتی با قیمت فعلی نخواهند بود که این امر معضلات متعددی را به همراه خواهد داشت.

    برچسب ها