عصر خودرو

آخر هفته ای منفی در پی ترس از مقاوم شدن کرونا

عصر بازار- بازارهای آسیایی در آخرین روز معاملاتی هفته با روند کاهشی همراه شدند در حالی که ترس سرایت ویروس کرونا موجب افزایش تمایل آنها به سرمایه گذاری در اوراق قرضه آمریکا شد .

آخر هفته ای منفی در پی ترس از مقاوم شدن کرونا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، آخرین روز معاملاتی هفته با روند کاهیش همردر حالی که ویروس کرونا در حال سرایت به تمامی کشورهای جهان است، سرمایه گذاران برای حفاظت از دارایی خود حضور در بازار اوراق قرضه آمریکا را ترجیح داده و نسبت به معاملات سهام بی تمایل شدند .

    به این ترتیب شاخص نیکی ژاپن که از ماه فوریه در کانال 48.8 ایستاده بود در کانال 47.6 به فعالیت هفتگی خود خاتمه داد.

    حتی وال استریت نیز معاملات روز پنجشنبه را از ترس سرایت این ویروس به دیگر کشورهای جهان در مدار منفی به پایان برد. این در حالی است که گزارش ها حاکی از این است که در کره جنوبی تا به حال 25 نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

    این در حالی است که سهام انجمن هواپیمایی بین المللی (یاتا) در پی کاهش سفرهای آسیایی با کاهش 28 میلیارد دلاری از دارایی خود همراه شده است .

    رودریگو کارتیل تحلیل گر ارشد موسسه ان ای بی در این خصوص بیان داشت : ویروس کرونا به یک مرحله جدید رسیده است . ایمنی هال اولیه در حال حاضر بدون فایده است و این ویروس در سطح اول مقاوم سازی شده است.

    بر این اساس در آخرین روز معاملاتی هفتگی در بازارهای جهانی، شاخص آسیا پاسفیک با افت 0.6 درصدی همراه شد و شاخص کاسپی کره حنوبی نیز 1.2 درصد منفی شد.

    شاخص شانگهای چین با افت 0.5 درصدی همراه شد در حالی که شاخص داوجونر در بازار آمریکا افت 0.4 درصدی را به ثبت رساند و شاخص اس اند پی نیز با افت 0.3 درصدی معاملات را خاتمه داد.

    در این بین، نزدک آمریکا نیز 0.6 درصد منفی شد.

    برچسب ها