عصر خودرو

نوسان ۲۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار

عصر بازار- عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده ۹ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

نوسان ۲۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از نوسان قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 9 هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها 12 هزار و 900 تومان است.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی افزود: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده نسبت به روز گذشته 100 تومان و مرغ گرم 200 تومان در بازار افزایش یافته است.

    او ادامه داد: طبق روال معمول در ایام پایانی هفته قیمت مرغ به سبب کشش تقاضا یک تا یک و نیم درصد افزایش می‌یابد و مجدد در اواسط هفته بعد این روند معکوس می‌شود.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ به بازار وجود ندارد بیان کرد: بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تولید مرغ در ایام پایانی سال در حدی است که نه تنها کمبودی نداریم بلکه به سبب مازاد تولید نوسان چشمگیری در بحث قیمت نخواهیم داشت.

    او متوسط قیمت هر قطعه جوجه یک روزه را 3 هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به پایان پیک جوجه ریزی قیمت جوجه روند نزولی به خود گرفته است این در حالیست که در ماه‌های قبل به سبب ازدیاد تقاضا برای جوجه ریزی در ایام پایانی سال با نوسان چشمگیری در بازار روبرو شد.

    حجت ادامه داد: با توجه به آن که 140 میلیون قطعه در 2 ماه پایانی سال جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری صورت گرفته از این رو پیش‌بینی می‌شود که نرخ هر قطعه جوجه یک روزه به 2 هزار و 500 تومان برسد.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را 9 هزار و 500 تا 10 هزار تومان و مرغ آماده به طبخ را 13 هزار و 500 تا 14 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

    این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی در ایام پایانی سال گفت: بنابر آمار طی ماه‌های بهمن و اسفند 130 تا 140 میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری صورت گرفته که با وجود افزایش جوجه ریزی نسبت به دیگر ماه‌های سال نوسان چشمگیری در بازار شب عید نخواهیم داشت.
    ثبات نسبی در بازار نهاده‌های دامی پابرجاست

    او درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی گفت: هم‌اکنون در خصوص عرضه ذرت و کنجاله سویا در بخش دولتی مشکلی وجود ندارد که امیدواریم از هفته آینده با شروع اسفند پشتیبانی امور دام میزان نهاده توزیعی در این مرحله را اعلام کند چراکه این امر به ثبات قیمت در بازار کمک بسزایی خواهد کرد.

    به گفته وی، قیمت کنونی مکمل، واکسن و دارو نسبت به ایام ابتدایی سال به سبب عدم اختصاص ارز یارانه‌ای رشد چند برابری داشته است که این امر بر افزایش هزینه‌های تولید دامن می‌زند.
    قاچاق مرغ ادامه دارد

    حجت با بیان اینکه خبری از صادرات رسمی مرغ به بازار‌های هدف نیست، گفت: با توجه به افزایش تعرفه‌های صادراتی و صدور قوانین متعدد صادرات رسمی برای تجار صرفه اقتصادی ندارد و همین امر موجب شده تا مرغ به صورت قاچاق به کشور‌های همسایه صادر شود.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی مرغ گفت: طی ماه‌های اخیر پشتیبانی امور دام اقدام به خرید تضمینی مرغ منجمد از مرغداران کرده است، اما تا زمانی که خرید مرغ به صورت مستقیم از مرغدار صورت نگیرد این امر تأثیری در شرایط بازار نخواهد داشت.

    این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت خرید مرغ زنده از مرغداران گفت: اگر پشتیبانی امور دام به دنبال کاهش زیان مرغداران و تعادل قیمت در بازار است از این رو باید اقدام به خرید مرغ زنده از تولیدکنندگان کند در غیر این صورت خرید محدود سالیانه 100 هزار تن مرغ منجمد تأثیری به حال صنعت ندارد.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه نیازی به واردات مرغ نداریم تصریح کرد: در شرایط فعلی تحریم منابع ارزی از اهمیت بالایی برای کشور برخوردار است که بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مبنی بر جوجه ریزی در ایام پایانی سال کمبودی در توزیع وجود ندارد که بخواهیم بخشی از نیاز کشور را از طریق واردات تأمین کنیم به همین خاطر اگر مسئولان ذی ربط بنا به هر دلیلی اقدام به واردات کنند این امر به قیمت نابودی صنعت طیور تمام می‌شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو