عصر خودرو

معاون امور ناشران بورس تهران:

هفتمین عرضه اولیه بورس تهران انجام شد

۵۰ هزار میلیارد تومان ارزش کل بازار شرکت‌های عرضه اولیه

عصر بازار- معاون امور ناشران و اعضا سازمان گفت: با عرضه اولیه هفتمین شرکت امروز، ۱۷۰۰ میلیارد تومان به ارزش بازار بورس تهران اضافه می‌شود.

هفتمین عرضه اولیه بورس تهران انجام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، مجید نوروزی در مراسم عرضه اولیه یک شرکت در بورس تهران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون شاهد عرضه شش شرکت بودیم که امروز هم هفتمین شرکت در بازار بورس تهران عرضه اولیه می‌شود.

    وی با بیان اینکه مجموع سرمایه اسمی این شرکت‌ها 2900 میلیارد تومان بوده است گفت: ارزش روز عرضه شرکت‌ها به 20 هزار میلیارد تومان رسیده و تاکنون ارزش کل بازار این شرکت‌ها 50 هزار میلیارد تومان بوده است.

    معاون امور ناشران بورس تهران با بیان اینکه با عرضه اولیه هفتمین شرکت امروز، 1700 میلیارد تومان به ارزش بازار بورس تهران اضافه می‌شود.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند درصد سهام این شرکت عرضه می‌شود؟ گفت: امروز 10 درصد سهام شرکت پدیده قرن شیمی در بازار سرمایه عرضه می‌شود.

    همچنین در ادامه این مراسم فاضلیان عضو هیات مدیره این شرکت با بیان اینکه 10 سال پیش نسبت به تاسیس این شرکت اقدام کردیم اظهار کرد: در حال حاضر 8 درصد بازار را در اختیار داریم و برنامه ما این است که تا سال 1400، 10 درصد بازار را در اختیار داشته باشیم.

    وی ادامه داد: در حال حاضر این شرکت 130 محصول تولید می‌کند که به دنبال افزایش تعداد محصولات هستیم.

    فاضلیان با یبان اینکه قیمت هر سهم 1600 تا 1700 تومان پیش بینی شده است، گفت: 100 میلیون سهم عرضه خواهد شد که معادل 10 درصد سهام است.

    وی با بیان انیکه برنامه صادرات به کشورهای عمان و قطر را دنبال می‌کنیم و در مرحله شناسایی بازارهای ترکمنسنتان تاجیکستان و ارمنستان هستیم گفت: بنای صادرات فله به عمان و قطر را نداریم.

    وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره برنامه صادراتی این شرکت اظهار داشت: چشم انداز ما صادرات 10 درصد از محصولات شرکت است.

    برچسب ها