عصر خودرو

درپی شیوع ویروس کرونا روی داد

افت ۸۵ درصدی فروش برند ورزشی معروف

عصر بازار- کسب و کار برندهای ورزشی آدیداس و پوما در چین به دلیل شیوع ویروس کرونا که این شرکتها را وادار کرده است اکثر فروشگاه‌های خود را تعطیل کنند، به شدت افت کرده است.

افت ۸۵ درصدی فروش برند ورزشی معروف
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، آدیداس با سقوط 85 درصدی فروش خود در چند هفته گذشته روبرو شده است. پوما هم درآمد کمتر برای سال 2020 را به دلیل فروش و درآمد ضعیف در سه ماهه نخست امسال پیش بینی کرد.

    ارزیابی منفی شرکتهای فروش لوازم ورزشی گواه دیگری از لطمات اقتصادی ناشی از شیوع اپیدمی ویروس کرونا در چین است که موتور رشد اقتصاد جهان به شمار می‌رود و باعث افت تقاضا برای کالاهای مختلف شده است.

    با اقدامات مقامات چینی برای مهار این اپیدمی که تاکنون جان بیش از دو هزار نفر را گرفته است، بیش از نیمی از فروشگاه‌های پوما در چین موقتا تعطیل شده‌اند. کارفرمایان مردم را به ماندن در خانه تشویق می‌کنند و فروشگاه‌ها و رستوران‌ها خالی هستند و پارک‌های سرگرمی و سالن‌های نمایش فیلم هم تعطیل شده‌اند. سفرهای غیرضروری ممنوع شده است.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، هر دو شرکت به عملکرد ضعیف‌تر در نقاط دیگر آسیا اشاره کرده‌اند. آدیداس اعلام کرده که شاهد افت فروش در ژاپن و کره جنوبی بوده است و پوما اعلام کرده که کاهش گردشگران چینی در نقاط دیگر آسیا به تقاضا برای کالاهای این شرکت ضربه زده است.

    ارزش سهام آدیداس در معاملات فرانکفورت 1.1 درصد سقوط کرد. پیش از شیوع ویروس کرونا کسب و کار آدیداس در چین پررونق بود.

    برچسب ها