عصر خودرو

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

شکستن تحریم و حصر ایران مهمترین وظیفه است

عصر بازار- رئیس جمهور ، مجلس شورای اسلامی را نهادی بسیار مهم و قدرتمند دانست و تاکید کرد: برای حل مشکلات مردم همه باید با هم و در کنارهم باشیم و در این راه دولت و مجلس می توانند با همکاری و همفکری خود مشکلات را برطرف کنند.

شکستن تحریم و حصر ایران مهمترین وظیفه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در جلسه هیات دولت تصریح کرد: اگر بناست، مشکلات اقتصادی مردم کم شود، نمی‌گویم تمام شود، اگر بناست تحریم برداشته شود که باید این کار را در حد توان انجام دهیم. اگر بناست تولید افزوده شود، اگر بناست در بسیاری از زمینه‌ها خودکفا شویم راهش چیست؟ راهش کار دولت و مجلس و هماهنگی با هم است.

    وی افزود: اگر می‌خواهیم موانع تولید را برداریم، بعضی‌جاها نیازمند قانون هستیم و بدون قانون نمی‌شود کاری کرد، اگر می‌خواهیم به تولید تحرک ببخشیم، بعضی از جاها نیاز به قانون داریم، اگر می‌خواهیم در مسیر تولید، شرکت‌های دانش‌بنیان و در مسیر علم و دانش اقداماتی انجام دهیم، همه با هم و در کنار هم هستیم.

    رئیس جمهور اظهار داشت: ما لوایح مهمی را برای شفافیت، مبارزه با فساد و تعارض منافع به مجلس شورای اسلامی دادیم. اینها را باید با هم بنشینیم و تصویب کنیم. ممکن است برخی از آنها در همین مجلس تصویب شود و برخی از آن برای مجلس بعدی بماند، پس همه با هم باید در این زمینه تلاش کنیم و این برای ما مهم است.

    حجت الاسلام روحانی، مساله بسیار مهم دیگر  را شکستن حصر ایران و شکستن تحریم دانست و گفت: تحریم یک عمل تروریستی و ظالمانه علیه ملت ایران است و هیچ کس هم نمی تواند بگوید که تحریم اثر ندارد.

    رئیس جمهور با بیان اینکه تحریم یک کار تروریستی آمریکایی، علیه ملت بزرگ ایران است ، اظهار داشت: آن کسی که می گوید تحریم اثر ندارد یعنی حامی آمریکا است یعنی از آمریکا حمایت می کند و می گوید آمریکا کار بدی نکرده و کار خوبی کرده است و تحریم هم اصلا در زندگی اثر ندارد و ما باید کار کنیم.

    حجت الاسلام روحانی افزود: اگر کسی بگوید تحریم را نمی شود به هیچ قیمتی شکست و در برابر تحریم باید تسلیم شویم ، این حرف نادرست است . چطور است که در سال 92 و 94 توانستیم تحریم را بشکنیم؟ مگر ایران تحریم نبود پس چطور تحریم را شکستیم؟ یک بخش تحریم را در سال 92 شکستیم و بخشی از آن را هم در 94 شکستیم.

    رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اینکه صادرات نفت ما یکدفعه از 900 هزار بشکه به نزدیک 3 میلیون بشکه رسید، بخاطر این بود که تحریم را شکستیم، همه اجناس ما در بندرگاه های غربی و غیر غربی مانده بود و به خاطر تحریم نمی آمد، پالایشگاه و بسیاری از مراکز بزرگ پتروشیمی و مراکز گاز کشور راه نمی افتاد، اما راه افتاد و این تحریم شکسته شد.

    وی اظهار داشت: ما توانستیم با تمام بانک های بزرگ شرق و غرب برای اعتبار اقدام کنیم ودر موردی، 5 میلیارد از یک کشور اعتبار گرفتیم و از برخی کشورهای دیگر هم همه مقدمات آن آماده شد و شرایط تغییر کرد و همه شرکتها برای سرمایه گذاری در ایران صف بستند.

    رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پس ما یکبار تحریم را شکانده‌ایم، اگر کاری نمی‌کردیم، می‌گفتیم قادر نیستیم یک ابرقدرتی مثل آمریکا غلطی انجام داده ما هم در برابر آمریکا کاری نمی‌توانیم بکنیم ولی اتفاقاً می‌توانیم آمریکا را از کار غلطی که انجام داده پشیمان کنیم. یکبار پشیمانش کردیم و به زور پای میز مذاکره آوردیم و او سندی که دلش نمی‌خواست و دوست نداشت را امضاء کرد. باز هم باید این کار را بکنیم .

    حجت الاسلام روحانی افزود: مردم می‌خواهند دولت و مجلس با هم مشکل اقتصادی، اجتماعی ، سیاست خارجی‌شان، تجارت خارجی و معضلات بانکی را حل کنند. آنچه مردم از ما می‌خواهند، هم‌افزایی است که در کنار همدیگر بتوانیم این مشکلات را برداریم و ما با وحدت‌ و اتحاد می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

    رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران با حضور همیشگی خود در صحنه بارها حماسه آفرینی کرده و دشمنان را مایوس کرده اند، گفت: روز دوم اسفند مردم باید با حضور در پای صندوق های رای دوباره افتخار و حماسه جدیدی بیافرینند.

    برچسب ها