عصر خودرو

بازدهی هوش مصنوعی در ۶ هفته ۳۵ درصد شد

آخرین روز رقابت تیم‌های معاملات الگوریتمی در بورس

عصر بازار- آخرین روز معاملات حضور تیم‌های معاملات الگوریتم با حضور رئیس سازمان بورس در بورس تهران برگزار شد.

آخرین روز رقابت تیم‌های معاملات الگوریتمی در بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، سومین دوره مسابقات معاملات الگوریتمی بازار سرمایه ایران با حضور 27 تیم در محل ساختمان سابق بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد.

    به گفته یاسر فلاح مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار امروز آخرین روز رقابت حضوری تیم‌های معاملات الگوریتمی در بورس برگزار می‌شود اما بعد از این رقابت‌ها در فضای ماشینی و مجازی بین الگوریتم‌ها و کامپیوترها بر اساس استراتژی‌هایی که طراحی شده است ادامه پیدا می‌کند.

    وی گفت: بازدهی معاملات ظرف 6 هفته گذشته از طریق معاملات الگوریتیم به 35 درصد رسید که اگر در این مدت معاملات بورس به وسیله افراد انجام می‌شد مطمئنا این بازدهی به دست نمی‌آمد.

    به گفته مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار در دنیای امروز با استفاده از سرعت محاسبات کامپیوتر و طراحی‌ الگوریتم‌ها و استراتژی‌هایی که به وسیله کارشناسان انجام می‌شود خرید و فروش سهام به صورت اتوماتیک و بر اساس همان الگوریتم‌ها انجام می‌شود و این گامی برای هوشمند کردن اقتصاد و معاملات بورس و همچنین خلق ثروت از محل فناوری وسرعت یارانه انجام می‌شود.

    بر اساس این گزارش، 27 تیم از متخصصان کامپیوتر و جوانان تحصیل کرده در دانشگاه‌های کشور در مسابقه معاملات الگوریتمی به رقابت پرداختند که امروز آخرین روز رقابت حضوری این افراد در معاملات الگوریتمی به شمار می‌رود.

    برچسب ها