عصر خودرو

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران خبر داد؛

ثبت رکورد جدید انتقال گاز در سرمای اخیر

عصر بازار- مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: در سرمای ۲۰ روز اخیر رکورد تازه‌ای در مقدار انتقال گاز کشور ثبت شد و تنها طی یک روز ۷۹۲ میلیون مترمکعب گاز انتقال داده شد.

ثبت رکورد جدید انتقال گاز در سرمای اخیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، سعید توکلی امروز (سه‌شنبه، 29 بهمن‌ماه) در روز پایانی گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه با اشاره به پیشرفت‌ها در حوزه ساخت تجهیزات مورد نیاز توسط شرکت‌های داخلی گفت: ساخت انواع ترموکوپل‌ها و 20 دستگاه ترانسفورماتور فشار قوی از جمله این پیشرفت‌هاست، اما همان‌طور که مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد، دانش‌بنیان‌ها از نیازها مطلع نیستند یا اگر اطلاع داشته باشند هم از قابیلت بهره‌برداری آن اطمینان ندارند.

    وی با اشاره به اینکه مشکل این است که ما ساختار و سازمان برای پیگیری این موضوع نداریم، افزود: در 20 روز اخیر رکورد تازه‌ای در انتقال گاز ثبت شد تنها در یک روز 792 میلیون مترمکعب گاز انتقال دادیم؛ 18 ایستگاه ما بدون واحد یدک کار می‌کرد؛ بعضی از خطوط با ظرفیت 90 میلیون مترمکعب، 142 میلیون مترمکعب گاز انتقال می‌داد.

    مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران همچنین گفت: بخشی از نمایشگاه خودکفایی در حاشیه این همایش مربوط به اقلام ساخته شده و بخشی هم مواردی است که نیاز داریم، اما به هر دلیل کسی سراغش نیامده است؛ اگر شرکتی بخواهد می‌تواند به مناطق مراجعه کند و نیازها را ببیند.

    توکلی ضمن اعلام برخی نیازهای فناورانه شرکت انتقال گاز ایران تصریح کرد: در قالب هوشمندسازی در هر نقطه از مسیرهای خطوط لوله کمک کنید، ما هم آمادگی داریم. دغدغه ما این است که بسیاری از کارها جزیره‌ای و پراکنده انجام می‌شود و امیدواریم دریچه واحدی ایجاد شود.

    وی با تاکید بر ضرورت ایجاد درک مشترک از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، گفت: شرکت انتقال گاز ایران آمادگی دارد از همه ظرفیت‌ها استفاده کند.

    برچسب ها