عصر خودرو

ایران برای مقابله با دور جدید حمله ملخ‌‌ها آماده می‌شود

عصر بازار- ایران برای مقابله با دور جدید حمله ملخ‌ها آماده می‌شود اما به نظر می‌رسد این بار به واسط حجم کمترحمله ملخ ها و تجربه قبلی این کشور در مقابله با این آفت میزان خسارت کمتر خواهد شد.

ایران برای مقابله با دور جدید حمله ملخ‌‌ها آماده می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، پس از حمله گسترده ملخ‌ها به ایران در سال 2019 در حال حاضر ایران دوباره با تهدید جدی ملخ‌ها روبه‌رو است و  آماده می‌شود تا با ملخ‌های مهاجم در جنوب کشور مقابله کند.

    انتظار بر این است که این ملخ‌ها به بخش جنوبی کشور حمله کنند و اینها همان ملخ‌هایی هستند که در ژانویه 2019 به این منطقه حمله کردند. اما پیش‌بینی بر این است که این بار 20 تا 30 درصد جمعیت این ملخ‌ها به کشور وارد شود.

    پیش‌تر در منطقه جنوب هرمزگان و سیستان و بلوچستان در مساحت 2 هزار هکتار با این ملخ‌ها مبارزه شد و آن طور که سازمان خواربار جهانی (فائو)  گزارش داده ملخ‌ها این بار به منطقه کرمان و دریاچه جازموریان نیز حمله خواهند کرد.

    مسئولان ایران می‌گویند که همه تجهیزات و امکانات برای مقابله ملخ‌ها آماده  است. به ویژه اینکه تجربه قبلی ایران در مبارزه با این ملخ‌ها باعث خواهد شد که این بار این ملخ‌ها خسارت حداقلی را وارد کنند.

    حمله ملخ ها در کشورهای دیگر هم وجود دارد و آنها اقدامات لازم برای مقابله با این آفت را انجام می هند به طوری که پاکستان برای مقابله با ملخ‌های مهاجم به دنبال خرید علف‌کش بسیار مهم و حیاتی از کشور هندوستان است.

    دکتر فلک‌ناز وزیر امنیت غذایی پاکستان اعلام کرد که ترس و نگرانی از حمله ملخ‌ها در ماه ژوئن وجولای وجود دارد و ما به همین دلیل خودمان را برای مقابله با حمله ملخ‌ها آماده می‌‌کنیم.

    پاکستان در دور قبلی حمله ملخ‌ها 20 هزار هکتار محدوده ورود ملخ‌ها را سم‌پاشی کرد.

    گروه بزرگی از ملخ‌های صحرایی در منطقه شرق آفریقا و شبه جزیر عرب شکل می‌گیرند و به سمت روستاهای یمن و عربستان سرازیر می‌شوند.

    حمله ملخ‌ها یک تهدید جدی برای امنیت غذایی کشورهایی است که در آنجا فرود می‌آیند. این ملخ‌ها امسال به تعدادی از کشورهای منطقه آفریقا و کشورهای حاشیه جزیره عرب و همچنین ایران حمله کردند.

    برچسب ها