عصر خودرو

بورس‌های بین‌المللی تحت فشار سقوط درآمد اپل قرمز پوش شدند

عصر بازار- در معاملات امروز بورس‌های آسیایی و بورس آمریکا به دلیل گزارش اپل نسبت به کاهش درآمد ناشی از شیوع ویروس کرونا منفی شدند.

بورس‌های بین‌المللی تحت فشار سقوط درآمد اپل قرمز پوش شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، پس از آنکه شرکت آمریکایی اپل اعلام کرد که به احتمال زیاد به دلیل شیوع ویروس کرونا درآمد این شرکت کاهش خواهد یافت و نمی‌تواند به هدفگذاری انجام شده برای تحقق سود در ماه مارس دست یابد، بورس‌های آسیایی و اروپایی در معاملات امروز منفی شدند.

    این هشدار از سوی بزرگ‌ترین شرکت آمریکایی نگاه سرمایه‌گذاران و سهامداران را به اقدامات چین در تحریک بازارها دل بسته بودند را منفی کرده و همین امر باعث شد تا بورس 500 S&P مینی در بورس آسیا 0.4 درصد منفی شده و شاخص نزدک 0.6 درصد بیفتد.

    همانطور که انتظار می‌رفت بورس‌های اروپایی نیز روند مشابهی را طی کرده و به طور متوسط 0.5 تا 0.6 درصد منفی شدند.

    بورس MSCI آسیا اقیانوسیه خارج از ژاپن نیز یک‌درصد ریخت و بورس نیکی ژاپن هم 1.4 درصد از ارزش خود را از دست داد.

    بورس شاخص CSI300 چین هم 0.5 درصد از ارزش خود را از دست داد  و این در حالی است که طی چند روز گذشته بورس چین با توجه به اقدامات حمایتی بانک مرکزی این کشور روند مثبتی را طی کرده بود.

    کارشناسان می‌گویند ممکن است شاهد کندتر شدن روند بهبود اوضاع در شرکت‌هایی نظیر اپل باشیم و این بدان معناست که احتمالاً تأثیرات اقتصادی منفی شیوع ویروس کرونا در چین بیشتر از سه ماه نخست ماه جاری طول خواهد کشید.

    برچسب ها