عصر خودرو

رییس اتاق بازرگانی ایران:

مشکلات صادرکنندگان افزایش یافت

دولت دخالت خود را محدود به کنترل بازار کند

عصر بازار- رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: وضع قوانینی مانند منوط شدن بازگشت مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان به بازگشت ارز حاصل از صادرات آن هم بدون توجه به فرآیند پیچیده و طولانی بازگشت ارز با توجه به تحریم‌های بین المللی، مشکلات صادرکنندگان را افزایش داده است.

مشکلات صادرکنندگان افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به سیستم غلط درآمد کشور گفت: یکی از اشکالات اساسی اقتصاد کشور این است که هزینه‌ها از محل درآمد نفتی تامین می‌شده در حالی که باید از محل اخذ مالیات تامین می‌گردید.

    وی افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی وضع قوانینی مانند منوط شدن بازگشت مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان به بازگشت ارز حاصل از صادرات آن هم بدون توجه به فرآیند پیچیده و طولانی بازگشت ارز با توجه به تحریم‌های بین المللی مشکلات صادرکنندگان را افزایش داده است.

    وی ادامه داد: وظیفه دولت این است که تصدی‌گری خود را کاهش دهد ما بارها این خواهش را از مسئولان اقتصاد کشور داشتیم که دامنه دخالت دولت را در اقتصاد به حداقل برسانند و آن را محدود به کنترل بازار و تنظیم روابط کنند.

    برچسب ها