عصر خودرو

سیف اعلام کرد:

بسترسازی ارائه تسهیلات با کارت اعتباری

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی از برنامه این بانک برای بسترسازی ارائه تسهیلات با کارت اعتباری خبر داد و گفت: کارت های اعتباری بستر مناسبی برای ارائه تسهیلات به مصرف کنندگان توسط بانک هاست.

بسترسازی ارائه تسهیلات با کارت اعتباری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ولی الله سیف افزود: کارت های اعتباری بهترین روش برای تامین مالی حلقه های منجر به تولید است و چرخه اقتصاد را می توان با این شیوه جدید توسط نظام بانکی تامین مالی کرد به گونه ای که از تامین مالی مستقیم به مصرف کننده ورود کنیم.

    وی درباره طرح فروش اقساطی لوازم خانگی که از سوی اتحادیه لوازم خانگی اجرایی شده است نیز گفت: بانک مرکزی از این طرح به دلیل کمک به تحریک تقاضا، استقبال می کند.
    سیف خاطرنشان ساخت: در این زمینه دولت سه طرح را از 15 آبان ماه اجرایی کرده که همچنان ادامه دارد.
    رئیس کل بانک مرکزی، درباره اجرای طرح تسهیلات خرید خودرو، کالاهای واسطه ای و تسهیلات خرید کالاهای مصرفی با دوام نیز گفت: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، موجودی انبارها تعیین و 42 هزار میلیارد ریال منابع برای آن در نظر گرفته شد.

    ** ساختار فعالیت های اقتصادی و مالی ساماندهی می شود
    وی درباره اصلاح و ساماندهی فعالیت های بانکی و مالی نیز گفت: پیشنهادهایی در قالب قانون بانک مرکزی و بانکداری بدون ربا ارائه شده که البته بخشی از این پیشنهادها بررسی شده و بخشی دیگر در حال رسیدگی است.
    سیف ادامه داد: بانک مرکزی با تجربه های کسب شده و نظرات کارشناسان، پیش نویسی را در قالب لوایح تدوین کرده که قرار است در دولت و سپس در مجلس شورای اسلامی بررسی شود.
    وی افزود: براساس این پیشنهادها، کل ساختار فعالیت های اقتصادی و مالی ساماندهی می شود؛ البته مجلس شورای اسلامی در این زمینه زحمات زیادی را متقبل و با دقت نظر، ابهامات مورد نظر رفع خواهد شد.
    وی ابراز امیدواری کرد در فضای پیش آمده و با اجرای مناسب قوانین بانکداری بدون ربا، تنگنای موجود برطرف و شرایط مناسبی برای اقتصاد کشور فراهم می شود.

    ** تقسیم بندی شورای پول و اعتبار به دو بخش
    رئیس کل بانک مرکزی درباره وضعیت شورای پول و اعتبار در لایحه جدید بانکی نیز گفت: بر اساس پیشنهادهای ارائه شده، این شورا به دو بخش تقسیم می شود؛ یک بخش مربوط به سیاستگذاری پولی و بخش دیگر شامل نظارت بر فعالیت های بانکی است.
    رئیس کل بانک مرکزی افزود: بنابراین در این پیشنهادها برای شورای پول و اعتبار دو وظیفه تعریف شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها