عصر خودرو

مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس:

۸۰ درصد تجهیزات پتروشیمی قابل ساخت در داخل کشور است

عصر بازار- مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: اگر ما بتوانیم ۸۵ تا ۹۰ درصد نیاز صنعت پتروشیمی به تجهیزات را از داخل کشور تامین کرده و داخلی‌سازی کنیم به نقطه مطلوب رسیده‌ایم.

۸۰ درصد تجهیزات پتروشیمی قابل ساخت در داخل کشور است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، جعفر ربیعی، مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در نمایشگاه تخصصی ساخت داخل در صنعت پتروشیمی اظهار داشت: برگزاری چنین رویدادی به معنای آن نیست که تاکنون در صنعت پتروشیمی از ساخت داخل استفاده نکرده‌ایم بلکه این صنعت همواره حتی پیش از تحریم‌ها نیز از صنایعی بوده که از ساخت داخل حمایت کرده و برگزاری چنین رویدادی به معنای آن است که می‌خواهیم با ایجاد ارتباط دو سویه و مستقیم بین صنعت پتروشیمی و سازندگان داخلی یک جهشی در رونق تولید داخلی تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی ایجاد کنیم.

    وی افزود: در حال حاضر در حدود 75 تا 80 درصد تجهیزات صنعت پتروشیمی قابلیت ساخت در داخل کشور را دارد.

    ربیعی با بیان اینکه به صفر رساندن وابستگی صنعت پتروشیمی به تجهیزات خارجی و خودکفایی صددرصدی یک شعار نشدنی است گفت: اگر ما بتوانیم 85 تا 90 درصد نیاز صنعت پتروشیمی را از داخل کشور تأمین کرده و داخلی‌سازی کنیم به نقطه مطلوب رسیده‌ایم.

    وی ادامه داد: پتروشیمی‌ها سالانه 5.5 میلیارد دلار مواد اولیه به صنایع پایین‌دستی در داخل کشور تحویل می‌دهند که این مقدار با ایجاد ظرفیت در بخش پایین‌دستی قابل ارتقا است.

    ربیعی با اشاره به اینکه در 10 سال آینده نیاز به سرمایه‌گذاری 40 میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی برای اتمام پروژه‌های در حال ساخت و توسعه این صنعت داریم گفت: از ابتدا تا آغاز دولت دوازدهم در مجموع 55 میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی کشور سرمایه‌گذاری شده است.

    مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خاطر نشان کرد: در حال حاضر نقدینگی کشور از 2 هزار هزار میلیارد تومان فراتر رفته و اگر بتوانیم با همکاری بازار سرمایه و سازمان بورس بخشی از این نقدینگی را جذب صنعت پتروشیمی کنیم، قدم موثری در راه تأمین بخشی از نیاز مالی صنعت پتروشیمی برداشته‌ایم چرا که این صنعت، صنعتی سودآور بوده و می‌تواند با سوددهی مناسب به سرمایه‌های مردمی، نسبت به جذب آنها و توسعه بیش از پیش اقدام کند.

    برچسب ها