عصر خودرو

اقتصاد ژاپن با سریعترین سرعت طی ۶ سال گذشته کوچک شد

عصر بازار- اقتصاد ژاپن در سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ با سریعترین سرعت طی ۶ سال گذشته کوچک شد و پیامد گسترش ویروس کرونا که به تولید و گردشگری آسیب رسانده، می‌تواند رشد اقتصادی را در سه ماهه اول سال جاری میلادی تحت تاثیر قرار داده و باعث رکود شود.

اقتصاد ژاپن با سریعترین سرعت طی ۶ سال گذشته کوچک شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، اقتصاد ژاپن در سه ماهه چهارم 2019 با سریعترین سرعت طی 6 سال گذشته کوچک شد. افزایش مالیات فروش در سال گذشته میلادی به هزینه‌های مصرف کنندگان و کسب و کارها صدمه زد و خطر شیوع ویروس کرونا دورنمای شکننده اقتصاد ژاپن را  بدتر کرد.

    تحلیلگران می گویند پیامد گسترش ویروس کرونا که به تولید و گردشگری آسیب رسانده، می‌تواند رشد اقتصادی را در سه ماهه اول سال جاری میلادی تحت تاثیر قرار داده و باعث رکود شود.

    تارو سایتو، محقق موسسه ان ال آی ریسرچ گفت:« احتمالا اقتصاد طی سه ماهه اول 2020 باز هم کوچکتر میشود. این ویروس  به گردشگری ورودی و صادرات آسیب می زند و تاثیر زیادی بر مصرف داخلی خواهد گذاشت».

    وی گفت:« اگر تا زمان بازیهای المپیک توکیو جلوی شیوع ویروس گرفته نشود، اقتصاد ضربه بزرگی خواهد خورد».

    اطلاعات دولتی نشان می دهد تولید ناخالص داخلی ژاپن در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی 6.3 درصد به صورت سالانه کاهش یافته است. این بزرگترین سقوط از سه ماهه دوم 2014 یعنی زمانی است که افزایش مالیات فروش در آوریل آن سال به مصرف آسیب رساند.

    این اطلاعات در شرایطی گزارش شده که مبارزه با ویروس کرونا در مناطق وسیع تری ادامه دارد و تقاضا در پیامد شیوع این ویروس کاهش یافته است.

    سنگاپور پیش بینی رشد اقتصادی خود را برای 2020 پایین آورده است، تایلند آهسته ترین توسعه اقتصادی را طی 5 سال گذشته اعلام کرده و  قیمت ها در چین با کمترین سرعت طی دو سال گذشته افزایش یافته اند. بازار سهام ژاپن هم تحت تاثیر شیوع این ویروس کاهش یافته است.

    آخرین افزایش مالیات بر فروش در اکتبر سال گذشته و گرم بودن غیر معمول هوا که به فروش محصولات زمستانی آسیب رساند، بر کل مصرف ژاپن تاثیر گذاشته است.

    هزینه های سرمایه ای 3.7 درصد در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی سقوط کرده  و تقاضای داخلی به 2.1 درصد رشد تولید ناخالص داخلی رسیده است.

    وزیر اقتصاد ژاپن می گوید:« دولت امیدوار بود اقتصاد ژاپن یک توسعه متوسط داشته باشد ولی باید در برابر تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد داخلی و اقتصاد جهان هوشیار باشیم».

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو