عصر خودرو

رصد روزانه ۱۰۰ قلم کالای اولویت دار در سراسر کشور

عصر بازار- مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: روزانه ۱۰۰ قلم کالای اولویت دار در سراسر کشور از سوی سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها رصد می شود.

رصد روزانه ۱۰۰ قلم کالای اولویت دار در سراسر کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، مجتبی ماجد افزود: آمار و اطلاعات این رصد ها در سامانه ای تحت عنوان 124 ثبت و در ضمن مصرف کندگان نیز می توانند از طریق همین سامانه شکایت های خود را مطرح کنند.

    وی ادامه داد: بسته به نوسانات قیمتی که در این سامانه مشاهده و همینطور بازخوردی که از طریق شکایت مصرف کنندگان بدست می آید اولویت اقلام هر هفته مشخص و ابتدای هفته به سراسر کشور ابلاغ می شود.

    مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: تعیین کالاهای اولویت دار به صورت مستمر در هر هفته از سوی کارگروه تنظیم بازار صورت می گیرد و همین امر موجب می‌ شود تا سازمان حمایت و سازمان‌ های صمت استان‌ ها در کنار نظارت و بازرسی ‌های معمول و همیشگی خود تمرکز و توجه بیشتری بر عملکرد بنگاه‌ های مرتبط به کالاها و خدمات اولویت دار مزبورمعطوف و رسیدگی به تخلفات احتمالی پیرامون این کالاها را در اولویت نظارتی خود قرار ‌دهند.

    وی افزود: طرح نظارتی ایام پایانی سال سازمان حمایت از ابتدای اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور آغاز و تا فروردین ماه سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

    ماجد بیان داشت: اقلام مشمول این طرح شامل میوه و تره بار، شکر، مواد پروتئینی، کیف ، کفش و پوشاک و دیگر کالاهای پرمصرف شب عید است.

    وی ادامه داد: جدا از این خدماتی همچون خشکشویی ها، قالیشویی ها، آژانس های مسافرتی، هتل ها، رستوران ها و امثالهم در اولویت بازرسی ها قرار دارند.

    مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: بطورکلی با راه اندازی سامانه 124، رصد روزانه کالا و خدمات اولویت دار و همینطور تدارک سامانه جامع بازرسی تلاش ها بر اینکه اطلاعات در این سامانه ها بصورت سیستماتیک ثبت شود تا بتوان با تحلیل این داده ها بهنگام و به موقع جلوی التهاب بازار و سودجویی افراد فرصت طلب گرفته تا حقی از مصرف کنندگان ضایع نشود.

    وی افزود: بدیهی که با افزایش تقاضای عمومی در روزهای پایانی سال کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات ضرورت دو چندان پیدا می کند.

    ماجد تصریح کرد: ایجاد زمینه مناسب برای تامین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری به شکایات و گزارش ‌های مردمی از اهداف مهم این بازرسی ‌هاست.

    برچسب ها