عصر خودرو

بلوک ۲۰ درصدی پالایش نفت لاوان به فروش رسید

عصر بازار- بلوک ۲۰ درصدی شرکت پالایش نفت لاوان بالاتر از قیمت پایه تعیین شده در فرابورس به فروش رسید.

بلوک ۲۰ درصدی پالایش نفت لاوان به فروش رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، بلوک 20 درصدی شرکت پالایش نفت لاوان به قیمت تابلوی فرابورس در حالی به قیمت تابلوی فرابورس در روز عرضه(معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) بعلاوه 20 درصد به شرط آن که از مبلغ 48 هزار و 296 ریال کمتر نباشد، دیروز(شنبه) توسط سازمان خصوصی‌سازی به ارزش کل پایه 11 هزار و 44میلیارد و 537 میلیون و 918 هزار و 720ریال در فرابورس ایران عرضه شد، که این بلوک 20 درصدی بالاتر از قیمت پایه تعیین شده به فروش رسید.

    بر این اساس، این بلوک که 228میلیون و 684هزار و 320 سهم این شرکت را شامل می‌شود، به قیمت هر سهم 59 هزار و 706 ریال، به وکالت از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و به‌صورت 50 درصد نقد و بقیه اقساط 2 ساله به فروش رسید.

    گفتنی است بلوک 20 درصدی شرکت پالایش نفت لاوان به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، مصوبه هیئت واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه و با رعایت دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی(استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری‌ها در فرابورس عرضه شد.

    این در حالی است که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بود خریدار سهام این شرکت در صورت احراز شرایط مقرر در شیوه‌نامه تشویق بخش خصوصی و تعاونی از مزایای این شیوه‌نامه به شرح زیر برخوردار خواهد بود:

    الف) افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط برای خریداران بخش خصوصی تا میزان یک سوم و برای خریداران بخش تعاونی تا میزان دو پنجم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب.

    ب) بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب 10 درصد رشد سالانه برای خریداران بخش های خصوصی و تعاونی، به مأخذ 100 برای رقم میانه دوره اقساط.

    ج) سود فروش اقساطی تا میزان 3 درصد پایین‌تر از سایر خریداران برای خریداران بخش خصوصی و 3.6 درصد پایین‌تر برای خریداران بخش تعاونی.

    گفتنی است متقاضیان این بلوک 20 درصدی، باید علاوه بر واریز معادل 10 درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، معادل یک درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری (به مبلغ 110.445.379.188ریال) را به عنوان سپرده به صورت نقد یا ضمانت بانکی معتبر حسب مورد به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز کرده و یا به آن تحویل می‌دادند.

    این گزارش می‌افزاید: پیش از این واگذاری، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با 20 درصد، صندوق تامین اجتماعی با 51.32 درصد، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با 20 درصد و سایر سهامداران با 8.68 درصد ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت لاوان را تشکیل می‌دادند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو