عصر خودرو

رشد ۵۷ درصدی سود «وهور»

عصر بازار- شرکت مدیریت انرژی تابان هور در صورت های مالی ۱۲ماهه اعلام کرد سود هر سهم با رشد ۵۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته به مبلغ ۳۶۳ریال رسید.

رشد ۵۷ درصدی سود «وهور»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت مدیریت انرژی تابان هور در اطلاعات و صورت های مالی 12ماهه منتهی به 30آذر1398، با اشاره به رشد 75درصدی سود عملیاتی نسبت به دوره مالی گذشته، رقم آن را یک هزار و 639میلیارد ریال اعلام کرد.

    همچنین سود خالص این شرکت با افزایش 57درصدی به یک هزار و 451میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره با افزایش 78درصدی به یک هزار و 680میلیارد ریال بالغ شده است.

    «وهور» در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس خود از رشد 3میلیون ریالی آن خبر داد. در این پرتفوی، بهای تمام شده با کاهش 3میلیاردو 817میلیون ریالی به 2میلیون ریال و بهای تمام شده را با کاهش 3میلیارد و 950میلیون ریالی به مبلغ 5میلیون ریال رسید.

    این شرکت طی مدت مورد گزارش کل مبلغ سهام واگذار شده را 12میلیاردو 269میلیون ریال اعلام کرد که سود این واگذاری 895میلیون ریال منتشر شد. همچنین کل مبلغ بهای تمام شده سهام بورسی خریداری شده به 4میلیارد و 295میلیون ریال بالغ شد.

    «وهور» در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرد که اهداف آتی شرکت در خصوص ترکیب پرتفوی را می توان به دو بخش اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کرد. در اهداف کوتاه مدت که شامل یکسال آتی می شود تغییر خاصی مد نظر نخواهد بود و فقط راه اندازی پروژه های در دست تکمیل به منظور افزایش ظرفیت تولید را می توان ذکر کرد. ولی در خصوص اهداف بلند مدت می‌توان به افزایش سرمایه گذاری در بخش انرژیهای نو مانند بادی، زمین گرمایی و سایر موارد از این دست را اشاره کرد.

    همچنین در برآوردی که این شرکت از برنامه های تامین مالی و تغییرات هزینه های مالی دارد می توان به بخش تامین مالی از طریق تهاتر هزینه برق شرکت های گروه اشاره کرد. در مورد هزینه مالی باید گفت که با توجه به اینکه شرکت مشمول شناسایی هزینه مالی به دلیل خرید سهام نیروگاه منجیل از سازمان خصوصی سازی است به دلیل وجود مطالبات از مدیریت شبکه برق کشور، بدهی مزبور با مطالبات تهاتر شده و بر این اساس هزینه مالی مزبور اثر نقدی بر شرکت وارد نخواهد کرد. نمونه این مطلب، تهاتر سه قسط سازمان خصوصی سازی با مطالبات از مدیریت شبکه است.

    برچسب ها