عصر خودرو

عرضه بلوک ۲۰ درصدی پالایش نفت لاوان در فرابورس

عصر بازار- بلوک ۲۰ درصدی شرکت پالایش نفت لاوان، فردا (۲۶ بهمن) به‌صورت نقد و اقساط در فرابورس عرضه می‌شود.

عرضه بلوک ۲۰ درصدی پالایش نفت لاوان در فرابورس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، بلوک 20 درصدی شرکت پالایش نفت لاوان به قیمت تابلوی فرابورس در روز عرضه(معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) بعلاوه 20 درصد به شرط آن که از مبلغ 48 هزار و 296 ریال کمتر نباشد، فردا(26 بهمن) توسط سازمان خصوصی‌سازی در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

    این بلوک که 228میلیون و 684هزار و 320 سهم این شرکت را شامل می شود، قرار است به ارزش کل پایه 11 هزار و 44میلیارد و 537 میلیون و 918 هزار و 720ریال و به‌صورت 50 درصد نقد و بقیه اقساط 2 ساله روی میز فروش برود.

    همچنین متقاضیان این بلوک 20 درصدی، باید علاوه بر واریز معادل 10 درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، معادل یک درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری (به مبلغ 110.445.379.188ریال) را به عنوان سپرده به صورت نقد یا ضمانت بانکی معتبر حسب مورد به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز و یا به آن تحویل دهد. این در شرایطی است که در صورت انصراف هر یک از متقاضیان تأیید صلاحیت شده از حضور در رقابت، سپرده نقدی واریز شده و یا ضمانت نامه بانکی ارائه شده به سازمان خصوصی‌سازی(معادل یک درصد مذکور) به نفع دولت ضبط خواهد شد. همچنین در صورت عدم واریز و یا تحویل ضمانت نامه، صلاحیت متقاضی مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

    گفتنی است بلوک 20 درصدی شرکت پالایش نفت لاوان به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، مصوبه هیئت واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه و با رعایت دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی(استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری‌ها در فرابورس عرضه می‌شود.

    این در حالی است که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده است خریدار سهام این شرکت در صورت احراز شرایط مقرر در شیوه‌نامه تشویق بخش خصوصی و تعاونی از مزایای این شیوه‌نامه به شرح زیر برخوردار خواهد بود:

    الف) افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط برای خریداران بخش خصوصی تا میزان یک سوم و برای خریداران بخش تعاونی تا میزان دو پنجم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب.
    ب) بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب 10 درصد رشد سالانه برای خریداران بخش های خصوصی و تعاونی، به مأخذ 100 برای رقم میانه دوره اقساط.
    ج) سود فروش اقساطی تا میزان 3 درصد پایین‌تر از سایر خریداران برای خریداران بخش خصوصی و 3.6 درصد پایین‌تر برای خریداران بخش تعاونی.

    برچسب ها