عصر خودرو

فصل جدید در اقتصاد ایران

بورس ایده آل ترین بازار برای سرمایه گذاری

عصر بازار- بازار سرمایه ایران ایده آل ترین بازار برای سرمایه گذاری در سال ۹۵ خواهد بود.

بورس ایده آل ترین بازار برای سرمایه گذاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، امیررضا حسنی، مدیرعامل موسسه اقتصاد ایرانیان، با بیان مطلب بالا گفت: پیش بینی ها و بررسی ها نشان می دهد که بورس اوراق بهادار در سال 95، چشم انداز خوبی خواهد داشت.

    وی تصریح کرد: انتظار می رود که با توجه به اجرایی شدن برجام، گردش سرمایه در بورس بیش از سایر بازارها باشد. روندهای بلندمدت یک طرفه از بین بروند و دیگر شاهد سود و زیان های شدید در این بازار نباشیم.

    مدیرعامل موسسه اقتصاد ایرانیان معنقد است که در سال 95 رفتار نوسانات قیمتی در ایران تغییر می کند و نوسانات معقول تر خواهد شد. از همین رو امکان پیش بینی نوسانات وجود دارد.

    وی با اشاره به اینکه در سال 95، چشم انداز اقتصادی مثبت خواهد بود، ابراز داشت: امسال در مجمع جهانی اقتصاد، مهم ترین موضوع، رونمایی از انقلاب چهارم صنعتی بود. در این مجمع به این جمع بندی رسیدند که نگرش های مدیریتی و اقتصادی در دنیا باید تغییر کند.

    حسنی ادامه داد: کند شدن رشد اقتصاد چین، احتمال افزایش قیمت نفت و اتفاق نظر بر این موضوع که رشد اقتصادی نشاندهنده سلامت اقتصادی نیست و اقتصاد تنها از طریق مشارکت و همکاری می تواند رشد کند، از مهم ترین محورهای داووس بود.

    وی با اشاره به اینکه سال آینده فصل جدیدی برای اقتصاد ایران است، خاطرنشان کرد: باید نگرش های گذشته را کنار گذاشت و از آنها به عنوان تجربه و چراغ برای سال های آتی استفاده کرد. در این شرایط بیش از آنکه به دنبال پاسخ های درست باشیم باید به دنبال سوال های جدید باشیم.

    حسنی تصریح کرد: چینش فضای اقتصاد در ایران و جهان و دکوراسیون تعاملات و تقابلات در حال تغییر است. از گذشته اقتصاد ایران باید قابی گرفت و برای آینده به عنوان چراغ استفاده کرد. امروز به جای ارایه پاسخ های تکراری و ناموزون ، باید پرسش های درست و هوشمندانه طرح کنیم.

    مدیرعامل موسسه اقتصاد ایرانیان با بیان اینکه قرار است ابزارها بعد از برجام تغییر کند، گفت: باید خودمان را برای استفاده از تکنولوژی های روز دنیا آماده کنیم و در این مسیر باید زیرساخت ها فراهم شود. برای ارتقا و تکامل، اولویت با نگرش قدرتمند است نه ابزار پیشرفته. چرا که در فضای نوین این دانش است که راه می گشاید. این ایده است که سود می رساند و این اطلاعات است که ارزش می آفریند و راه قطعی سودآوری، سرمایه گذاری در اطلاعات و بیمه شدن با آگاهی است.

    وی به پیش بینی بازار ارز و طلا اشاره کردو گفت: برای این محصولات بازاری وجود ندارد که امکان تحلیل آن وجود داشته باشد، اما می توان آن را تحلیل کرد.

    حسنی با اشاره به اینکه میزان صادرات نفت در بودجه 95 افزایش یافته است، گفت: از دیگر تحولاتی که سال آینده بر اقتصاد جهان اثرگذار است، انتظار برای افزایش نرخ بهره آمریکا، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تغییر دبیرکل سازمان ملل ، بحران سوریه، بحران یمن و نوسانات قیمت های جهانی است که برای بررسی و پیش بینی بازارها در سال آینده باید تمامی این موارد مورد توجه قرار گیرد.

    مدیرعامل موسسه اقتصاد ایرانیان با اشاره به اینکه این موسسه با همکاری شرکت بین المللی ایرانگردی و جهانگردی آزادی (آیتو)، در نظر دارد اسفندماه امسال همایش دورنمای اقتصادی سال 95 را برگزار کند، ابراز داشت: این همایش در سه پنل شامل تصویر اقتصاد ایران، بازار پول و سرمایه و بازار مسکن روز 12 اسفند ماه برگزار می شود. علاقه مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره 02188611819 و داخلی 135 تماس بگیرند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو