عصر خودرو

امضای تفاهم‌نامه تبادل الکترونیکی اطلاعات بین گمرکات ایران و پاکستان

عصر بازار- تفاهم‌نامه تبادل الکترونیکی اطلاعات میان گمرکات ایران و پاکستان امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه تبادل الکترونیکی اطلاعات بین گمرکات ایران و پاکستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، تفاهم‌نامه تبادل الکترونیکی اطلاعات میان گمرکات ایران و پاکستان طی مراسمی در اسلام آباد امضا شد.

    به موجب این تفاهم‌نامه که به امضای مدیر کل دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران و رئیس بین الملل گمرک پاکستان رسید ، اطلاعات مربوط به همکاری‌های گمرکی و مبادلات تجاری دو کشور به صورت الکترونیکی مبادله خواهد شد که این امر علاوه بر تسریع و تسهیل تجارت و کاهش هزینه‌ها، امکان جعل اسناد و تخلفات و قاچاق کالا را از میان خواهد برد.

    در این مراسم که تنی چند از مقامات گمرک پاکستان و دیپلمات های ارشد دو کشور حضور داشتند ، مسئولان دو کشور بر لزوم تلاش طرفین برای گسترش روابط اقتصادی و افزایش تبادلات تجاری تأکید و اعلام کردند :  با توجه به ظرفیت‌های موجود و علاقه‌مندی دو کشور به بسط همکاری‌های تجاری و اقتصادی، حجم مبادلات بازرگانی دو طرف می‌تواند بیشتر از میزان کنونی باشد.

    بنابراین گزارش ، پاکستان به تازگی به عضویت کنوانسیون تیر درآمده و فرصت های جدیدی برای افزایش همکاری های گمرکات دو کشور در حوزه حمل و نقل بین المللی و ترانزیت کالا فراهم شده است  . اجرای پروژه‌ تیر ، ایجاد دروازه‌های مشترک گمرکی در مرزها، تبادل الکترونیکی اطلاعات و استفاده از ظرفیت های کریدور شمال- جنوب جهت کاهش هزینه تجارت و افزایش عملیات گمرکی در مرزهای دو کشور از دیگر محورهایی بود که در مراسم امضای تفاهم‌نامه تبادل الکترونیکی اطلاعات بین گمرکات ایران و پاکستان میان مسئولان دو کشور بحث و تبادل نظر شد .

    برچسب ها