عصر خودرو

وود مکنزی:

صادرات نفت ایران روزانه ۴۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد

عصر بازار- موسسه مشاور انرژی وود مکنزی در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرد که شرکت‌های نفتی در سال جاری برای سرمایه‌گذاری روی فرصت‌های جدید در ایران و مکزیک متمرکز خواهند شد، چرا که بودجه خود را به دلیل کاهش قیمت نفت به شدت کاهش داده‌اند.

صادرات نفت ایران روزانه ۴۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، وود مکنزی افزود: شرایط سرمایه‌گذاری در مجموع ضعیف خواهد بود. این موسسه مشاور برآورد کرد که پروژه‌های نفت و گاز به ارزش 380 میلیارد دلار لغو شده‌اند یا به تاخیر افتاده‌اند و در صورتی که قیمت نفت بیش از این کاهش پیدا کند پروژه‌هایی به ارزش 170 میلیارد دلار نیز در خطر قرار خواهند گرفت.

    این موسسه افزود: میادین پیر و پرهزینه و نبود سرمایه‌گذاری‌ برای شرکت‌های مجری و دولت‌ها چالشی هستند، تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری به رغم این شرایط سخت همچنان وجود دارند.

    ایران و مکزیک هر دو پتانسیل جدیدی را ارائه می‌دهند و فعالیت‌های ادغام و خرید سهام انتظار می‌رود در این دو کشور افزایش پیدا کند.

    ایران سال گذشته 52 پروژه توسعه میادین را معرفی کرد و به دنبال شرکای سرمایه‌گذار در این پروژه‌ها پس از دوران تحریم‌ها است و انتظار می‌رود ماه آینده جزییات بیشتری را درباره‌ قرار‌داد‌های نفتی جدید خود ارائه دهد.

    مدیر عامل شرکت نفتی توتال فرانسه (بزرگ‌ترین شرکت نفتی این کشور) که در دوران قبل از تحریم‌ها یکی از بزرگ‌ترین شرکای صنعت نفت ایران بود اعلام کرد: برای خرید حدود 200 هزار بشکه نفت از ایران قرار‌دادی را امضاء کرده است. این قرار‌داد بازاریابی بی‌شک مقدمه‌ای برای قرار‌داد سرمایه‌گذاری بزرگ‌تر برای توسعه تولید نفت در ایران است.

    همچنین شرکت خدمات نفتی ایتالیایی سایپم پیشتر اعلام کرد که قرار‌داد اولیه‌ای را با ایران برای انجام فعالیت‌ها در زمینه خطوط لوله نفت امضاء کرده است.

    وود مکنزی افزود: مذاکرات زمان خواهد برد و ما انتظار نداریم که هیچ‌گونه افزایش منطقی در تولید نفت ایران از میادین جدید در سال جاری رخ دهد.

    این موسسه مشاور افزایش روزانه 400 هزار بشکه‌ای صادرات نفت ایران را در سال جاری پیش‌بینی کرد، چرا که چاه‌های موجود که در دوران تحریم‌ها تعطیل شده بودند به چرخه تولید باز می‌گردند، اما این رقم بسیار کمتر از پیش‌بینی وزیر نفت ایران مبنی بر افزایش روزانه یک میلیون بشکه‌ای صادرات نفت این کشور ظرف شش ماه پس از لغو تحریم‌ها است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها