عصر خودرو

وزیر خزانه‌داری آمریکا:

بوئینگ دوباره به صادرات ما ضربه زد

عصر بازار- وزیر خزانه‌داری آمریکا پیش‌بینی می‌کند که رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۰ کمتر از سه درصد باشد که بخشی از این موضوع به دلیل مشکلات پیش آمده در شرکت بوئینگ است.

بوئینگ دوباره به صادرات ما ضربه زد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، استیون منوچین در گفتگو با فاکس بیزینس نتورک ضمن اشاره به این موضوع اعلام کرد که توقف تولید هواپیمای بوئینگ 737 مکس به دلایل مشکلات ایمنی، مسئولیت بخشی از این افت را برعهده دارد.

    منوچین در اینباره گفت: فکر می کنم پیش بینی‌های ما از رشد تولید ناخالص داخلی به دلیل مشکلات بوئینگ و برخی موضوعات دیگر، دستخوش تغییر شده و کاهش یافته است؛ بنابراین باید انتظار رشد کمتری را نسبت به پیش بینی ها داشته باشیم. تصورم این بود که رشد ناخالص داخلی ما از 3 درصد عبور می‌کند، اما یکبار دیگر شرکت بوئینگ به عنوان بزرگترین صادرکننده کشور، روی صادرات ما تاثیر زیادی گذاشته و به ما ضربه زده است.

    هیات مدیره بزرگترین شرکت هواپیماسازی جهان در راستای اعتمادسازی دوباره، ماه پیش دنیس مولنبرگ مدیرعامل این غول هواپیمایی را برکنار کرد و دیوید کالهون رییس هیات مدیره شرکت جانشین وی شد.

    29 اکتبر 2018 (هفتم آبان‌ماه 1397) یک فروند هواپیمای بوئینگ مدل 737 مکس متعلق به شرکت لاین‌ایر در یک پرواز داخلی در اندونزی دچار سانحه شد و همه 189 سرنشین آن جان باختند.

    حدود پنج ماه بعد از این حادثه،10 مارس 2019 (با 19 اسفندماه 1397)، یک فروند هواپیمای دیگر شرکت بوئینگ از همین مدل در پرواز شماره 302 خطوط هوایی اتیوپی که از فرودگاه بین‌المللی بوول اتیوپی عازم فرودگاه بین‌المللی جومو کنیاتا واقع در نایروبی پایتخت کنیا بود، دچار سانحه مشابهی شده و همه 157 نفر سرنشین آن کشته شدند.

    در نتیجه این سوانح، بوئینگ تولیدات 737 مکس را تا برطرف شدن مشکل متوقف کرد.

    برچسب ها