عصر خودرو

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی:

ارزش ذاتی محصولات صنایع لبنی ۷ میلیارد دلار است

عصر بازار- معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت:تعداد واحدهای صنفی که اقدام به عرضه شیر فله‌ای می‌کنند از رقم ۲۵۰۰ واحد عبور کرده و بر اساس برآورد ما روزانه ۳۰۰ هزار نفر از این واحدهای غیراستاندارد خرید می‌کنند.

ارزش ذاتی محصولات صنایع لبنی ۷ میلیارد دلار است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، حسین چمنی امروز در نشست خبری با معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه گردش مالی خرید شیر خام 26 هزار میلیارد تومان است اظهار کرد:‌ در کشور ما 10 میلیون تن شیر خام تولید می‌شود که ارزش ذاتی محصولات حاصل از آن در صنایع لبنی 6 تا 7 میلیارد دلار است.

    وی ادامه داد: با این حجم از گردش مالی و ارزش ذاتی محصولات بی‌توجهی به کیفیت و کنترل سلامت آن تفکری ساده‌انگارانه است.

    چمنی با تاکید بر اینکه کنترل سلامت نهاده‌های خام دامی بر عهده حاکمیت است اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر کنترل سلامت نهاده‌های دامی جابجایی دام‌های زنده در شهرها نیز که مربوط به سلامت جامعه می‌شود تحت نظارت سختگیرانه دستگاه‌های مربوطه است.

    مشاور انجمن صنایع لبنی کشور یکی از مهمترین چالش‌های سلامت محصولات لبنی را افزایش توزیع شیر فله‌ای و لبنیات سنتی عنوان کرد و گفت: تعداد واحدهای صنفی که اقدام به عرضه شیر فله‌ای می‌کنند از رقم 2500 واحد عبور کرده و بر اساس برآورد ما روزانه 300 هزار نفر از این واحدهای غیراستاندارد خرید می‌کنند.

    وی اضافه کرد: شیرها و محصولات لبنی سنتی که توسط این واحدها عرضه می‌شود استانداردهای لازم را نداشته و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد علاوه بر آن رشد این واحدها تبدیل به چالشی برای صنایع لبنی شده است.

    برچسب ها